معرفی انواع آلاچیق

معرفی انواع آلاچیق

آلاچیق سازه ای است با سقف گنبدی شکل،که در محوطه های باز استفاده میشود و به عنوان یک محل مناسب برای استراحت و آرامش و لذت بردن افراد از محیط اطراف طراحی و ساخته میشود.

آلاچیق ها در شکل ها و مدل های مختلف و با استفاده از متریالهای متنوعی ساخته میشوند. امروزه شاهد آلاچیق های بسیار زیبا ،در سایزها و طراحی های خاص در سطح شهر،پارکها،کنار استخر،باغ ها ،باغچه ها و حتی ساختمان ها هستیم.

آلاچیق چوبی،آلاچیق فلزی،آلاچیق سیمانی،آلاچیق پیش ساخته،آلاچیق شیشه ای و آلاچیق ترکیبی از انواع آلاچیق ها هستند که برای ساخت هر کدام از مصالح و روش های مختلفی استفاده میشود.

جهت اطلاع از قیمت آلاچیق در اصفهان کلیک کنید.

آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی به عنوان قدیمی ترین نوع آلاچیق شناخته شده که متریال مورد استفاده در آن چوب است.امروزه در ساخت آلاچیق های چوبی از سبک های جدید و مدرنی استفاده میشود که محیطی دلنشین و زیبا در فضاهای بیرون ایجاد میکنند. چوب مورد استفاده در آلاچیق های چوبی باید دارای مقاومت بالا در برابر نفوذ آب ، رطوبت و سایر عوامل محیطی باشد.

چوب مورداستفاده در ساخت آلاچیق های چوبی،چوب ترمووود است. چوب ترمووود همان چوب معمولی است که دراثر حرارت دادن ،خواص آن برای استفاده در محیط های باز تغییر میکند، به گونه ای که این چوب در برابر عوامل محیطی مقاوم تر میشود.

برای طراحی و ساخت آلاچیق اصفهان باید ابتدا محیط فضای بیرون را بررسی نمود و بعد از آن آلاچیقی را ساخت که با محیط اطراف هماهنگ و سازگار باشد. دراین میان آلاچیق های چوبی هماهنگی بیشتری با محیط های باز ،باغچه ها،پارکها و.. دارند.

آلاچیق فلزی

آلاچیق فلزی

آلاچیق های فلزی نمونه ای از آلاچیق ها هستند که برای ساخت آنها از فلزاتی مانند آلومینیوم استفاده میشود.

از مهمترین ویژگی های این آلاچیق ها میتوان به وزن سبک – دوام ومقاومت بالا و انعطاف پذیری بالا اشاره نمود.بعلاوه ساختار آلاچیق های فلزی به گونه ای است که در هر محیطی با هر آب و هوایی مناسب هستند.

اگر از فلز جهت اجرا و ساخت آلاچیق استفاده میکنید باید به این نکته توجه کنید که رنگ‌های اپوکسی یا رنگ‌های پوشش دریایی برای کاور کردن فلز استفاده شود تا در شرایط محیطی آسیبی به آن وارد نشود.

آلاچیق های پیش ساخته

آلاچیق پیش ساخته

امروزه آلاچیق های پیش ساخته رونق بیشتری یافته اند .آلاچیق های پیش ساخته قابل جابجایی هستند و در هر مکانی به راحتی نصب میشوند.این آلاچیق ها قیمت پایین تری نسبت به سایر آلاچیق ها دارند و مساحت کمتری را نیز جهت نصب اشغال میکنند.بعلاوه آلاچیق های پیش ساخته وزن سبکی دارند و به همین دلیل براحتی جابجا میشوند. آلاچیق های پیش ساخته به دو نوع آلاچیق پیش ساخته ثابت و آلاچیق پیش ساخته موقت تقسیم بندی میشوند که متناسب با شرایط از یکی از انواع آن استفاده میشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با آلاچیق سازی اصفهان تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

avatar