کاربرد ورق گالوانیزه

کاربرد ورق گالوانیزه

ورق های فلزی به دسته های مختلفی تقسیم میشوند.

ورق روغنی اصفهان ، ورق اسید شویی ، ورق رنگی ، ورق سیاه اصفهان ، ورق آجدار و ورق گالوانیزه از انواع ورق های فلزی هستند که هر کدام با تکنولوژی مخصوصی تولید میشوند.

در این مقاله قصد داریم در مورد ورق گالوانیزه و کابرد آن مطالبی را بیان کنیم.اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید با ما تا پایان همراه باشید.

ورق گالوانیزه چیست

برای اینکه آهن در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم شود،آن را با استفاده از فلز روی پوشش می دهند که محصول حاصل همان ورق گالوانیزه است.

عملیات گالوانیزه کردن ورق آهنی که به منظور جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی آهن صورت می‌گیرد،در مقایسه با سایر روشهای معمولی جلوگیری از خوردگی،نیازمند هزینه کمتری است و این یکی از دلایلی است که از ورق گالوانیزه در ساختن وسایل مختلف استفاده می‌شود.

عملیات گالوانیزه کردن،علاوه بر اینکه برای مقاوم سازی آهن در برابر خوردگی و ساییدگی انجام می‌شود، برای افزایش استحکام فولاد و چدن نیز استفاده می‌شود.

برای گالوانیزه کردن فولاد از روش‌های مختلفی استفاده می شود.

  • گالوانیزه گرم
  • پاشیدن فلز
  • الکترو گالوانیزه

ورق های فولادی بیشتر با روش غوطه وری گرم پوشش داده میشوند.در این روش پوشش دادن فولاد با غوطه ور کردن قطعات فولادی در حوضچه مذاب روی انجام می‌شود.

ورق های فولاد گالوانیزه در مقاسیه با ورق های معمولی،طول عمر بالاتری دارند و از این جهت این ورق ها بازار مصرفی بالایی دارند.

کابرد ورق فولادی گالوانیزه

کاربرد ورق گالوانیزه بیشتر در مواردی است که ورق در معرض رطوبت قرار داشته باشد و امکان زنگ زدگی آن زیاد باشد.به عنوان مثال امروزه برای پوشش های بیرونی ساختمان از ورق های گالوانیزه استفاده میشود.

بعلاوه از ورق گالوانیزه در صنعت خودروسازی برای ساخت قطعات خودرو ، صنعت حمل و نقل ، صنعت الکترونیک ، صنعت کشتی سازی ، ساخت وسایل منزل ، ساخت کابینت آشپزخانه ، ساخت تابلوهای تبیلغاتی و غیره استفاده میشود.

کاربرد ورق گالوانیزه رنگی

هم چنین از ورق گالوانیزه رنگی ، جهت پوشش سقف های شیبدار مانند سقف سوله استفاده میشود.

معمولاً ورق گالوانیزه را در کوره های خاص رنگ پاشی می کنند تا ورق گالوانیزه رنگی تولید شود.

ورق گالوانیزه رنگی دارای ظاهری زیبا ، مقاومت بالا در برابر خوردگی ، قیمت کم و طول عمر بالایی است و به عنوان پرطرفدارترین نوع ورق گالوانیزه شناخته شده است.

جهت اطلاع از شرایط فروش ورق اصفهان کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar