نکاتی در رابطه با نگهداری بیمار در منزل

نکاتی در رابطه با نگهداری بیمار در منزل

امروزه بسیاری از خانواده ها که فردی بیمار در بین خود دارند،به دلیل هزینه های زیاد بیمارستانی ، ترجیح میدهند که از فرد بیمار در خانه مراقبت کنند.

مراقبت از بیمار در منزل علاوه بر کاهش هزینه ها ، مزیت های دیگری هم دارد.اقدمات مراقبتی در منزل توسط افراد خانواده و یا پرستار ، با کیفیت بهتری نسبت به بیمارستان انجام میشود و این امر باعث میشود که فرد بیمار خیلی زودتر سلامتی خود را به دست بیاورد.

بیمارستان خود کانون عفونت است که با انتقال فرد از بیمارستان به خانه و مراقبت از آن در منزل میتوان از خطر مبتلا شدن فرد به عفونت های بیمارستانی جلوگیری کرد.

از دیگر فواید مراقبت از بیمار در منزل میتوان به راحتی و آسایش بیمار در منزل اشاره نمود.

البته برای مراقبت از بیمار در منزل باید تجهیزات و امکانات زیادی فراهم شود که از مهمترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • دستگاه فشار سنج
  • تشک ضد ضخم بستر
  • تخت بیمارستانی
  • دستگاه سنجش قند خون
  • لگن بیمار
  • وسایل کمک حرکتی

تجهیزات مورد نیاز بیمار در منزل

تشک ضد زخم بستر

اگر بیماری در خانه دارید که توانایی حرکت ندارد ، باید برای او تشک ضد زخم بستر تهیه کنید.چرا که خوابیدن به مدت طولانی در یک وضعیت ثابت ، باعث ایجاد زخم هایی در بدن میشود که برای بیمار مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

تخت بیمارستانی

استفاده از تخت بیمارستانی ، فقط مختص مراکز درمانی و محیط بیمارستان نیست.برای تامین نیازهای بیمار و رسیدگی بیشتر از وی در خانه ، به تخت بیمارستانی نیاز است.

بهترین تخت برای نگهداری از بیماری که توانایی حرکت ندارد ، تخت بیمارستانی لگن خور است.بیماری که روی این تخت قرار میگیرد ، دیگر نیازی به سرویس بهداشتی ندارد. این نوع تخت باعث سهولت حال بیماران از نظر جسمی و روانی می شود.

البته برخی از تخت ها فقط مختص بیمارستان هستند و برای استفاده در منزل مناسب نیستند.مانند: تخت جراحی و تخت ICU /CUU

 اقدامات مراقبتی از بیمار در منزل

 اقدامات مراقبتی از بیمار در منزل

اقدامات مراقبتی از بیمار در منزل شامل موارد زیادی است.برخی از بیماران نمیتوانند حتی کارهای شخصی و روزمره خود را انجام دهند. در این صورت افراد باید به شخص بیمار در این امر یاری رسانند.

برخی از بیماران هم نیازمند مراقبت و رسیدگی های خاص پزشکی و تخصصی میباشند که برای این منظور میتوانیم از یک پرستار حرفه ای در حوزه خدمات پزشکی کمک بگیریم. انجام پانسمان ، وصل سرم ،  تزریقات ، کنترل علائم حیاتی ، نمونه گیری خون و ادرار و … از جمله اقداماتی هستند که برای انجام آنها به افراد با تجربه در این حوزه نیاز داریم.

نظر خود را بنویسید

avatar