علائم دیابت را جدی بگیرید

چگونه می توانید بگویید که مبتلا به دیابت هستید؟بیشتر علائم اولیه دیابت مربوط به سطح بالاتر از حد طبیعی گلوکز ، نوعی قند در خون شما است.
علائم هشدار دهنده می توانند آنقدر ملایم باشند که ممکن است شما ، متوجه آنها نشوید.این به ویژه در مورد دیابت نوع ۲ صادق است.در دیابت نوع ۱ ، علائم معمولاً به سرعت ، در طی چند روز یا چند هفته خود را نشان می دهند و علائم خیلی شدیدتر هم هستند.

علائم دیابت در اثر افزایش قند خون ایجاد می شود.قند خون بالا درمان نشده از دیابت ، می تواند به اعصاب ، چشم ها ، کلیه ها و سایر ارگان های بدن شما آسیب برساند.حدود ۱۵ درصد از بیماران مبتلا به دیابت دچار زخم در ناحیه پا می شوند.پس از بروز زخم ، برای درمان زخم دیابت پا ، فوراً از یک کارشناس زخم کمک بگیرید.هدف اصلی در درمان زخم  دیابت ، به دست آوردن بهبود در اسرع وقت است.

شناخت علائم احتمالی دیابت می تواند منجر به تشخیص زودرس و درمان شود ، که می تواند در پیشگیری از عوارض دیابت به شما کمک کند و منجر به یک زندگی بهتر شود.

علائم عمومی دیابت شامل موارد زیر است که این علائم می توانند بین مردان و زنان مشترک باشند.

  • تشنگی و گرسنگی بیش از حد
  • تکرر ادرار
  • کاهش وزن یا افزایش وزن
  • خستگی شدید
  • تاری دید
  • حالت تهوع
  • زخم هایی که بهبود نمی یابند

علائم عمومی دیابت

گرسنگی و خستگی

دیابت نوعی بیماری است که به دنبال آن در ترشح انسولین نقص ایجاد می شود.بدن شما مواد غذایی را که می خورید به گلوکز تبدیل می کند که سلول های شما برای انرژی استفاده می کنند.اما سلولهای شما برای مصرف گلوکز به انسولین احتیاج دارند.اگر بدن شما به اندازه کافی انسولین ایجاد نکرده باشد(بخاطر بیماری دیابت) یا سلولهای شما در مقابل انسولینی که بدن شما ایجاد می کند مقاومت کنند ، گلوکز نمی تواند وارد آنها شود و شما هیچ انرژی ای ندارید.این می تواند شما را گرسنه و خسته تر از حد معمول کند.
تاری دید

یکی از علائم رایج دیابت ، تاری دید است که به از بین رفتن وضوح بینایی و عدم توانایی در دیدن جزئیات ریز اشاره دارد.قند خون زیاد باعث تورم لنز چشم می شود و این باعث می شود دید شما تغییر کند.برای تصحیح این نوع تاری دید ، باید قند خون خود را به محدوده هدف برگردانید.

دیابت و تاری دید

دیابت و کاهش وزن

هنگامی که مبتلا به دیابت هستید ، سلول های شما به اندازه کافی گلوکز دریافت نمی کنند ، این ممکن است باعث کاهش وزن شما شود.همچنین ، اگر به دلیل دیابت کنترل نشده بیشتر ادرار می کنید ، ممکن است کالری و آب بیشتری از دست داده و در نتیجه با کاهش وزن مواجه می شوید.

زخم های افراد دیابتی دیر خوب میشود

سطح بالای گلوکز می تواند رگ های خونی را سفت کند و جریان خون را سخت تر می کند.این بدان معنی است که مواد مغذی و اکسیژن نمی توانند به سلول برسند که این امر ترمیم زخم ها را سخت تر می کند.ثابت نگه داشتن سطح قند خون می تواند به بهبود زخم ها و جراحات کمک کند.

نظر خود را بنویسید

avatar