موارد استفاده و مزایای پلی استایرن

موارد استفاده و مزایای پلی استایرن

پلی استایرن یک پلاستیک همه کاره است که برای تهیه طیف گسترده ای از محصولات مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان یک پلاستیک سخت و محکم ، اغلب در محصولاتی که نیاز به وضوح دارند از قبیل بسته بندی مواد غذایی و مواد آزمایشگاهی استفاده می شود. در هنگام ترکیب با رنگ های مختلف ، مواد افزودنی یا پلاستیک دیگر ، از پلی استایرن برای ساخت وسایل ، الکترونیک ، قطعات خودرو ، اسباب بازی ، گلدان های باغبانی و تجهیزات و سایر موارد استفاده می شود. در این مقاله با کارخانه پلاستوفوم اصفهان همراه باشید تا با پلی استایرن بیشتر آشنا شویم.

موارد استفاده و مزایای پلی استایرن

پلی استایرن همچنین در یک ماده کف ایجاد می شود به نام پلی استایرن منبسط شده (EPS) یا پلی استایرن اکسترود شده (XPS) ، که به دلیل خاصیت عایق بندی و کوسن آن ارزش دارد. فوم پلی استایرن می تواند بیش از ۹۵ درصد هوا داشته باشد و به طور گسترده ای در ساخت عایق بندی منازل و لوازم خانگی ، بسته بندی محافظ سبک ، سوراخهای ماسه ای ، سرویس های غذایی و بسته بندی مواد غذایی ، قطعات خودرو ، سیستم های تثبیت کننده راه و … مورد استفاده قرار می گیرد. پلی استایرن با اتصال به هم ، یا پلیمریزاسیون ، استایرن ، یک ماده شیمیایی بلوک ساختمانی است که در ساخت بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد استفاده و مزایای پلی استایرن چیست

پلی استایرن در لوازم خانگی

یخچال و فریزر ، تهویه هوا ، اجاق گاز ، مایکروویو ، جاروبرقی ، مخلوط کن – این وسایل دیگر اغلب با پلی استایرن (جامد و کف) تهیه می شوند زیرا بی اثر است (با سایر مواد واکنش نمی دهد) ، مقرون به صرفه و ماندگار است.

پلی استایرن در خودرو

پلی استایرن (جامد و فوم) برای ساخت بسیاری از قطعات ماشین از جمله دستگیره ها ، پانل های ابزار ، پانل های درهای جذب انرژی و کف خراش صدا استفاده می شود. فوم پلی استایرن همچنین در صندلی های محافظ کودک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی استایرن در الکترونیک

پلی استایرن برای مسکن و سایر قسمت ها برای تلویزیون ، رایانه و انواع تجهیزات فناوری اطلاعات ، جایی که ترکیب فرم ، عملکرد و زیبایی شناسی ضروری است مورد استفاده قرار می گیرد

پلی استایرن در مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی پلی استایرن به طور معمول بهتر عایق بندی می شود ، باعث طولانی تر ماندگاری مواد غذایی و هزینه کمتر از گزینه های دیگر می شود.

       موارد استفاده و مزایای پلی استایرن

پلی استایرن در عایق

فوم پلی استایرن سبک دارای عایق حرارتی عالی در کاربردهای بیشمار از قبیل دیوارهای ساختمان و بام ، یخچال و فریزر و مراکز نگهداری سردخانه های صنعتی می باشد. عایق پلی استایرن بی اثر ، بادوام و مقاوم در برابر آسیب آب است.

پلی استایرن در پزشکی

از پلی استایرن به دلیل شفافیت و سهولت استریلیزاسیون ، برای طیف گسترده ای از کاربردهای پزشکی از جمله سینی های کشت بافت ، لوله های آزمایش ، ظروف پتری ، اجزای تشخیصی ، محفظه مخصوص کیت های تست و وسایل پزشکی استفاده می شود.

پلی استایرن در بسته بندی

پلی استایرن (جامد و فوم) به طور گسترده ای برای محافظت از محصولات مصرفی استفاده می شود. موارد CD و DVD ، بادام زمینی بسته بندی شده برای حمل و نقل ، بسته بندی مواد غذایی ، سینی های گوشتی و مرغ و کارتن های تخم مرغ به طور معمول با پلی استایرن ساخته می شوند تا در برابر صدمه یا خراب شدن محافظت شود.

نظر خود را بنویسید

avatar