موارد استفاده از دستگاه سی ان سی

موارد استفاده از دستگاه سی ان سی

کاربرد دستگاه cnc

چه یک علاقه مند باشید و چه یک ماشینکار حرفه ای ، دستگاه های CNC کاملاً جالب هستند.ماشینکاری CNC یک روش برای تولید قطعات است.میتوان از آن برای ایجاد قطعات از انواع مواد از جمله فلزات ، پلاستیک ها و … استفاده نمود.همانطور که احتمالاً همه شما میدانید ، دستگاه های سی ان سی کاربردهای گوناگونی دارند ، در اینجا تیم تعمیر دستگاه cnc به شما خواهند گفت که این ماشین ها برای چه مواردی استفاده می شوند.

شاید تعجب کنید اگر بفهمید که اولین دستگاه CNC در قرن هفدهم اختراع شده است!با این حال ، فقط در دهه ۱۹۴۰ بود که مهندسان شروع به استفاده گسترده تر از CNC کردند.

اکنون این یک ابزار جهانی است که برای ایجاد محصول در تعداد زیادی از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.این اجازه می دهد برش دقیق ایجاد شود و با استفاده از آن شما می توانید چندین محصول یکسان را همزمان ایجاد کنید.عالی به نظر می رسد درست است؟

کاربرد دستگاه cnc

CNC چیست؟

کنترل عددی رایانه یا cnc روشی برای طراحی دیجیتالی محصول و استفاده از این طرح برای برش قطعات محصول است.با هر روشی که طراحی می کنید ، سپس کامپیوتر از این طرح برای برش قطعات در محدوده وسیعی از مواد استفاده می کند.بسته به طراحی قطعه و نوع متریالی که استفاده می کنید ، ممکن است به دستگاه مختلفی نیاز داشته باشید.اگر می خواهید چندین محصول مشابه ایجاد کنید ، ماشین کاری سی ان سی بهترین انتخاب است و در وقت شما صرفه جویی می کند.

این امر همچنین خطر خطای انسانی را در طی مراحل تولید کاهش می دهد.تا زمانی که ابعاد دقیق در طراحی اصلی خود داشته باشید ، به راحتی باید دستگاه را تنظیم کنید تا محصولات عالی را هر بار ایجاد کند.در صورت نیاز به سفارش بیشتر در آینده ، می توانید طرح خود را برای استفاده در آینده ذخیره کنید.

قیمت ماشین سی ان سی

همانطور که احتمالاً همه شما هنگام خرید دستگاه cnc متوجه شده اید ، دستگاه های سی ان سی متفاوت هستند و قیمت آنها هم یکسان نیست.عواملی که قیمت ماشین سی ان سی را تعیین می کنند ، شامل موارد زیر است:

  • اندازه دستگاه
  • وزن دستگاه
  • سرعت
  • قدرت
  • کشور سازنده (کره ، چین ، تایوان در مقابل ژاپن ، آلمان)
  • گزینه های اضافی
  • پیکربندی ماشین

کاربرد CNC

کاربرد cnc چیست

ماشین آلات CNC برای تعداد زیادی از صنایع مفید هستند.از قطعات پیچیده گرفته تا محصولات بزرگ ، می تواند تقریباً در همه مراحل تولید استفاده شود.

استفاده از CNC راهی عالی برای ایجاد چندین نسخه از همان محصول است.به همین دلیل است که اغلب یک انتخاب محبوب برای تولید موتور یا ماشین آلات است.ایجاد قطعات برای چرخ دنده ها ، شافت ها و ترمزها همه کار یک روزه یک دستگاه CNC است.

همچنین برای ایجاد سیستم های پیچیده مانند سلاح گرم بسیار مفید است.اینها از بسیاری از قطعات پیچیده بسیار کوچک تشکیل شده اند.طراحی و برش اینها با استفاده از فناوری CNC بسیار ساده تر از برش دستی آنهاست.

CNC همچنین در صنعت هوافضا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا دقت درخشانی را ارائه می دهد که در فناوری هوا فضا بسیار مهم است.

صنایع دیگری که از CNC استفاده می کنند عبارتند از:

  • صنعت پزشکی
  • صنایع نفت و گاز
  • صنعت حمل و نقل
  • صنعت الکترونیک
  • صنعت دریایی

امروزه ، فناوری ۳D به یک رقیب برای ماشین آلات CNC تبدیل شده است ، با این حال ، CNC هنوز هم برتر محصولات خاص است.اگر در پلاستیک کار می کنید و به محصولی با کیفیت پایین تر نیاز دارید ، چاپ سه بعدی بسیار عالی است.همچنین اگر در زمان خود یک چرخش سریع داشته باشید ، خوب است.

اگر شما هم درباره کاربرد دستگاه های cnc نظراتی دارید ، لطفا آنها را با ما در میان بگذارید.

نظر خود را بنویسید

avatar