آیا بحث تبدیل کنسول ها به کامپیوترهای شخصی جدی است؟

آیا بحث تبدیل کنسول ها به کامپیوترهای شخصی جدی است؟

هیچ شکی نیست که PC قوی ترین پلتفرم برای بازی است اما شاید بارزترین تفاوت کنسول با PC در قیمت آنهاست. به طوری که اگر بخواهید از نظر سخت افزاری یک PC مشابه با PS4 یا Xbox One تهیه کنید، قطعا باید بیش از ۴۰۰ یا ۵۰۰ دلار پرداخت کنید. تفاوت دیگر آنها این است که کنسول ها مختص یک کار ساخته شده اند و آن بازی کردن است. حتی سیستم عاملی هم که برای آنها طراحی شده فقط مختص بازی کردن است و برای این کار بهینه شده. اما سوال اصلی این است که آیا باید تبدیل کنسول ها به کامپیوترهای شخصی را جدی گرفت؟

زمانی که کنسول های جدید مایکروسافت و سونی به نام های اسکورپیو و پرو معرفی شدند، این صحبت به میان آمد که آین کنسول ها هم قابلیت ارتقاء سخت افزار را مانند PCها دارند یا نه؟ شاید به این زودی ها این کار قابل اجرا نباشد اما اینکه در آینده اجرایی شود یا نه، سوالی است که از اندرو هاوس پرسیده شد و وی درباره تبدیل کنسول ها به کامپیوترهای شخصی گفت:

روبرو شدن با چنین موضوعی در حال حاضر و در جایی که با قرار داریم برای من سخت است.

 

هاوس دلیل ساخت پلی استیشن ۴ پرو را کوچ دارندگان کنسول ها به PC دانست. مزیتی که PC نسبت به کنسول ها دارد این است که می توان سخت افزار آن را در هر زمانی ارتقاء داد بنابراین گیمرها می توانند از بهترین کیفیت ممکن برخوردار شوند:

سوال شما چنین صورتی دارد “آیا شما بازیکنانی هستید که بدنبال کسب بهترین تجربه ممکن در شرایط گرافیکی بازی‌هایی که اجرای می‌کنید می‌گردید؟” اگر جواب این سوال بله باشد بنابراین کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو شایستگی مورد توجه قرار گرفتن را دارد. اما برای توضیح بهتر، همانطور که توضیح دادم، اگر جواب بازیکنان به سوال مطرح شده بله باشد، چنین سوالی ذاتاً ما را به سمت رایانه‌های شخصی جذب خواهد کرد و شاید یک نقطه حساس و خاص برای عمر کنسول باشد.

 

فیل اسپنسر هم که مدیر اکس باکس است اعلام کرد که شما نمی توانید یک کنسول را باز کرده و سخت افزارش را ارتقاء دهید:

آیا من قصد باز کردن کنسول خود و شروع به ارتقای قطعات داخلی آن را بصورت شخصی خواهم داشت؟ این چیزی نیست که ما در سر داشته باشیم. چیز خاصی در مورد یک کنسول وجود دارد. شما چیزی رh مثل لوازم خانگی خود می‌خرید، آن را به تلویزیون خود وصل نموده و آن دستگاه شروع به کار خواهد کرد. این موضوع صورت نخواهد داد که من کنسولی را به بازار عرضه کنم و در کنار آن نیز  یک آچار و پیچ و گوشتی مخصوص به آن را قرار دهم تا امکان باز کردن آن و ارتقای قطعات ممکن باشد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar