ایرپاد های اپل به هیچ عنوان قابل تعمیر نیستند!

ایرپاد های اپل به هیچ عنوان قابل تعمیر نیستند!

درست مانند دیگر دستگاه های الکترونیکی، ایرپاد های اپل هم چند روز پس از عرضه رسمی شان توسط وبسایت iFixit برای بررسی تعمیر پذیری کالبد شکافی شدند. نتیجه چیزی باور نکردنی بود، در صورتی که ایرپاد های خراب شوند، این گجت های دوست داشتنی قابل تعمیر نخواهند بود. البته این کالبد شکافی خیلی هم لطیف نبود چرا که اپل جایی برای باز کردن ایرپاد ها در نظر نگرفته و بچه های iFixit مجبور به برش پوشش پلاستیکی ایرپاد شدند تا به درون آن دست پیدا کنند.

قصد نداریم خیلی وارد جزئیاتی که داخل ایرپاد ها قرار گرفته است صحبت کنیم، فقط بدانید که قطعات ایرپاد با مقدار زیادی چسب دور هم جمع شده اند. بنابراین باز کردن و جدا کردن قطعات ایرپاد بدون شکستن یا بردیدن چیزی تقریبا غیر ممکن است. قطعات داخلی این گجت بسیار کوچک و حساس هستند و با دقت خاصی روی هم سوار شده اند که جدا کردن آنها از هم باعث آسیب زدن به آنها خواهد شد.

داخل ایرپاد ها باتری بسیار کوچکی نیز قرار دارد که خودش مشکلات تعمیر پذیری را دو چندان می کند. از طرف دیگر جمع بندی و بستن(اسمبل) ایرپاد نیز کار راحتی نیست و اگر خودتان آن را باز کنید ممکن است هنگام بستن چند قطعه اضافی بیاورید. همین تعمیر پذیر نبودن ایرپاد ها دلیلی بر قیمت بالای واراتی این گجت می باشد.

منبع: iFixit


 

نظر خود را بنویسید

avatar