۴۴ درصد از گوشی های فروش رفته در کریسمس، از مدل های آیفون بوده است!

۴۴ درصد از گوشی های فروش رفته در کریسمس، از مدل های آیفون بوده است!

طبق گزارش تازه از شرکت Flurry Analytics، در تعطیلات کریسمس ۴۴% از گوشی های فعال شده در این دوره متعلق به محصولات اپل بوده است. در رتبه دوم نیز کمپانی کره ای سامسونگ قرار دارد با تصاحب ۲۱% از سهم بازار و در رده های بعدی نیز هواوی و الجی و ۳ و ۲ درصد قرار گرفتند. تمامی این اطلاعات فقط مربوط به یک هفته پایانی کریسمس می باشد.

به نظر کمی نا عادلانه است که هواوی و الجی ای که گوشی های بسیار خوبی را در سال ۲۰۱۶ عرضه کردند با این تفاوت از سامسونگ و اپل قرار بگیرند. این آمار نمونه بارز تاثیر برند بر خریداران گوشی های هوشمند می باشد.

بر اساس همین آمار، در هفته منتهی به کریسمس ۳۷% از گوشی های فعال شده فبلت بوده اند. این به این معنیست که ۳۷% خریداران گوشی های بین ۵ تا ۶٫۹ اینچی را در این دوره خریداری کرده اند، این رقم در سال پیش در همین دوره ۲۷% بوده است و سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۳ این رقم تنها ۱۳ و ۴ درصد بوده است. بر این اساس افزایش تمایل خرید کاربران به فبلت ها در این مقایسه چند ساله کاملا مشهود است. این درحالیست که طبق آمار خرید تبلت ها در سال های اخیر رو به کاهش بوده است و نمودار زیر نیز بیانگر همین مساله می باشد.

بر اساس گزارشی دیگر از شرکت Flurry Analitics محبوبرین دسته های اپلیکیشن در همین دوره به ترتیب اپلیکیشن های مسیج و شبکه های اجتماعی، بازی ها، اپلیکیشن های مربوط به موسیقی و محتوای ویدیویی و در انتها اپلیکیشن های سرگرمی بوده است.

منبع: phone arena


 

نظر خود را بنویسید

avatar