آیا قهوه برای قلب ضرر دارد

آیا قهوه برای قلب ضرر دارد

آیا قهوه برای قلب ضرر دارد ؟ این موضوعی است که ما به عنوان تولیدکننده قهوه در ایران ، قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

هنگام صحبت از تأثیر قهوه بر سلامت قلب ، سردرگمی زیادی وجود دارد.بعضی از مطالعات مصرف قهوه را با عوامل خطرزای قلبی مانند افزایش کلسترول یا فشار خون مرتبط دانسته اند ، در حالی که دیگران نشان می دهند این نوشیدنی می تواند برای محافظت از قلب مفید باشد.

محققان در تحقیقی در زمینه فواید قهوه ، بخشی از خواص قهوه برای قلب را کشف کردند.طبق نتایج حاصل از تحقیقات ، قهوه ممکن است تا حدی برای قلب مفید باشد.در حالی که اغلب نگرانی در مورد ارتباط بین کافئین و سلامت قلب وجود دارد ، مقدار متوسط چای یا قهوه (سه یا چهار فنجان در روز) برای اکثر افراد مناسب است.تحقیقات نشان می دهد که این میزان مصرف کافئین نباید برای سلامتی قلب شما مضر باشد و نباید بر سطح کلسترول یا ریتم قلب شما تأثیر منفی بگذارد.

خواص و مضرات قهوه برای قلب

اگرچه ثابت شده است که نوشیدن قهوه فشار خون را افزایش می دهد ، اما اگر به طور منظم نوشیدنی های کافئین دار بنوشید ، این اثر به مرور زمان کاهش می یابد.برخی از افراد نسبت به کافئین حساسیت بیشتری دارند و می توانند تپش قلب را تجربه کنند.اگر شما اینگونه هستید ، پرهیز از کافئین منطقی است.به یاد داشته باشید که کافئین در منابع کمی از جمله: چای ، چای سبز ، قهوه ، نوشیدنی های انرژی زا ، کولا و شکلات یافت می شود.

مطالعات نشان داده است که کافئین می تواند روحیه شما را بهبود بخشد ، به مغز شما کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشد و عملکرد را در هنگام ورزش بهبود می بخشد.نوشیدن معمول قهوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب در زنان و کاهش خطر نارسایی قلبی و سکته مغزی ارتباط دارد.

برخی مطالعات نشان داده اند که نوشیدن بیش از حد می تواند مضر باشد.قهوه حاوی کافئین است که یک ماده محرک اعتیادی است که مصرف بیش از حد آن می تواند سیستم عصبی شما را بیش از حد تحریک کند و باعث اضطراب ، سرگیجه و بی خوابی شود.

خواص قهوه برای قلب

زمانی تصور می شد که نوشیدن قهوه می تواند شما را در معرض حملات قلبی قرار دهد ، اما تعداد زیادی از شواهد نشان می دهد که این عادت تأثیر خنثی یا مفیدی بر سلامت قلب و عروق دارد ، البته اگر به میزان استاندارد مصرف شود.مصرف زیاد قهوه ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را تا ۱۰ درصد افزایش دهد.

اگر قهوه به میزان استاندارد مصرف شود ، خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد ، از دیابت جلوگیری می کند ، خطر سرطان را کاهش می دهد و حتی نقص شناختی را در بیماران آلزایمر برطرف می کند.

علیرغم چندین دهه توصیه پزشکی مبنی بر اینکه قهوه “برای قلب شما مضر است” ، شواهد جدید خلاف این را ثابت می کنند:مصرف متوسط ​​قهوه می تواند از شما در برابر حملات قلبی و نارسایی قلبی متعاقب آن محافظت کند.

نوشیدن حداکثر چهار فنجان قهوه فیلتر شده در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.به گفته محققان در نروژ ، نحوه دم کردن قهوه – فیلتر شده یا فیلتر نشده – می تواند سهم مهمی در سلامت قلب شما داشته باشد.

محققان اظهار داشتند که مزیت نوشیدن قهوه فیلتر شده ممکن است به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن باشد.این موارد شامل پلی فنول ها هستند که عناصر ریز مغذی هستند که می توانند به درمان بیماری های قلبی عروقی و همچنین سایر بیماری ها کمک کنند.

نظر خود را بنویسید

avatar