نکاتی که برای تمیز کردن اجاق گاز باید بدانید

نکاتی که برای تمیز کردن اجاق گاز باید بدانید

نکاتی که برای تمیز کردن اجاق گاز باید بدانید

چند بار باید اجاق برقی و گازی را بشویم؟

اجاق گاز سخت ترین دستگاه آشپزخانه برای تمیز کردن است ، به خصوص اگر گاز باشد. در واقع دارای مشعل هایی است که به طور دوره ای مسدود می شوند و دسته هایی است که خیلی سریع با چربی کثیف می شوند.  در این آموزش که فروشگاه لوازم خانگی پارسا شاپ نمایندگی فروش آبگرمکن برقی در اصفهان و فروش آبگرمکن برقی در اهواز  به شما می آموزد که چگونه اجاق گاز خود را در خانه تمیز کنید.

حتی سرآشپزهای حرفه ای تضمین نمی کنند که اجاق گاز پس از پخت تمیز باقی بماند و در مورد آشپزخانه های منزل چه بگوییم. بنابراین، بسیاری از زنان خانه دار معمولاً سوالی را در رابطه با نحوه تمیز کردن صحیح اجاق گاز از رسوبات چربی و کربن می پرسند.

چند بار باید اجاق برقی و گازی را بشویم؟

فروشگاه ها انتخاب گسترده ای از مواد شیمیایی ویژه را برای مقابله با چربی و دود ارائه می دهند.  عیب این ابزارها این است که همیشه برای نوع خاصی از گازها مناسب نیستند.  برای خراب نشدن اجاق گاز ، باید از قوانین و ترتیب نظافت پیروی کنید. درست این است بعد از هر پخت اجاق گاز را بشویید. به این ترتیب دستیابی به زیبایی و تمیزی امکان پذیر خواهد بود و در آینده مجبور نیستید زمان زیادی را برای پاکسازی چربی های قدیمی صرف کنید. اما به دلیل شرایط مختلف ، این همیشه امکان پذیر نیست.

نکات تمیز کردن گاز

هر خانم خانه داری می داند که مراقبت به موقع و با کیفیت از اجاق گاز آشپزخانه نه تنها آن را تمیز نگه می دارد ، بلکه کارایی بالای کار آن را نیز حفظ می کند. وقتی خاک تازه ظاهر شد، کافی است سطح را با یک اسفنج مرطوب پاک کنید. بلافاصله پس از اتمام پخت و پز ، اجاق گاز را تمیز کنید . این به طور قابل توجهی در وقت گرانبهای شما صرفه جویی می کند و تلاش شما را آسان می کند. اجاق گازهای مدرن از نظر نوع اجاق گاز متفاوت هستند.

مواقعی وجود دارد که شما نیاز دارید اجاق گاز را به سرعت بشویید ، اما هیچ چیز وجود ندارد.  راه های ساده می تواند به شما کمک کند. مواد شوینده محلی ممکن است شامل موادی مانند سرکه ، آمونیاک ، صابون لباسشویی ، اسید سیتریک باشد. این محصولات به ظاهر ساده می توانند باعث تمیز شدن و درخشش اجاق گاز شوند. آلودگی های سختی که به شدت خشک شده اند را می توان با کفگیر چوبی از بین برد. در صورت عدم موفقیت اجاق گاز را با جوش شیرین و سرکه تمیز کنید.

یک دستیار ضروری برای تمیز کردن اجاق گاز از چربی و رسوبات کربن در مکانهایی که به سختی قابل دسترسی هستند مسواک معمولی خواهد بود. برای اینکه به سطح فولاد ضد زنگ آسیب نرساند ، نمی توانید برای تمیز کردن از آن استفاده کنید  پس از پایان تمیز کردن ، مواد شیمیایی استفاده شده باید بلافاصله با آب شسته شوند. در غیر این صورت ، سطح را خراب می کنند.  پس از پاک کردن تمام لکه های خشک شده از بقایای مواد غذایی ، سرامیک را با یک پارچه یا دستمال نرم و خشک پاک کنید. مشعل ها را خشک نگه دارید ، زیرا سرامیک در اثر ظروف مرطوب یا پاشیدن آب و نمک از بین می رود.

نظر خود را بنویسید

avatar