poe چیست

poe چیست

poe چیست

Power over Ethernet (PoE) فناوری است که برق را به همراه داده از طریق زیر ساخت شبکه اینترنت ارائه می دهد. برای اولین بار ، فناوری PoE به منظور ساده سازی استقرار تلفن های VoIP و از بین بردن نیاز به منبع تغذیه اضافی در خود تلفن ، توسعه داده شد. از آن زمان به بعد، این فناوری نقش مهمی در افزایش تعداد دستگاه های متصل به شبکه دارد ، به ویژه در مواردی که نصب پریزهای برق اضافی در محل نصب چنین دستگاه هایی دشوار یا گران است. فناوری PoE شبکه های Wi-Fi را با استفاده از نقاط دسترسی فعال و سیستم های نظارت IP از طریق استفاده از دوربین های فعال گسترش می دهد. پیش نیازهای استقرار یکپارچه دانش عمیق در مورد توان و مشخصات داده برای دستگاه های مستقر شده و همچنین درک ویژگی های زیرساخت کابل کشی موجود یا جدید است که برای اتصال دستگاه ها و منابع تغذیه استفاده خواهد شد.  شرکت قوی سازه عرضه کننده چوب استیک برق، دستگاه ارت موقت و… شما را با این فناوری بیش تر آشنا می کند.

poe چیست

با گذشت زمان ، استانداردهای PoE به گونه ای تکامل یافته اند که برای تأمین خواسته های برنامه های جدید ، بیشتر انرژی تحویل دهند. این امر منجر به ایجاد انواع پیچیده ای از محصولات PoE شده است ، هم پیاده سازی مبتنی بر استاندارد و هم پیش اجرای استاندارد. این پیاده سازی های متعدد از لحاظ عملکردی در سطح ولتاژ ارائه شده ، سطح قدرت ، مدیریت توان و طبقه بندی متفاوت هستند. با توجه به تنوع گسترده تجهیزات PSE و PD در بازار ، مسئولیت انتخاب تجهیزات مناسب و بررسی سازگاری بر عهده کاربر است. دستگاه های PD که به توان الکتریکی بالاتری نیاز دارند ، مانند دوربین های PTZ برای سیستم های نظارت بر فضای باز ، با نیازهای متفاوتی از قبیل آماده به کار و فعال مشخص می شوند. استقرار موفقیت آمیز PoE به نصب کننده نیاز دارد تا این تنوع را درک کند و حداکثر توان مورد نیاز دستگاه های PD را در نظر بگیرد. استاندارد جدید IEEE 802.3bt بالاترین سطح حداکثر توان را برای تأمین انرژی کیوسک ها و روشنایی فراهم می کند.

همچنین پیاده سازی های غیر استاندارد PoE مانند تأمین برق ۱۲ یا ۲۴ VDC برای دوربین های مداربسته و نقاط دسترسی ویژه فروشنده وجود دارد. مزیت کلی فناوری PoE این است که استقرار دستگاه های متصل به شبکه را ساده می کند. هنگام استقرار سیستم PoE ، اصل تحویل ، انواع / کلاسها و مدیریت نیرو را در نظر بگیرید. تحویل برق دستگاه های دارای قابلیت PoE از دو یا چهار جفت پیچ خورده یک کابل استاندارد اترنت برای تأمین برق DC استفاده می کنند. برق PoE با استفاده از ولتاژ حالت مشترک روی هر جفت از طریق سیم های داده تامین می شود. از آنجا که اترنت جفت پیچ خورده از سیگنالینگ دیفرانسیل برای انتقال داده استفاده می کند ، تا زمانی که قوانین رعایت شود ، در انتقال داده اختلال ایجاد نمی کند. برق PoE از طریق یک کابل جفت تابیده از طریق اتصال RJ45 مطابق با نمودار سیم کشی تعریف شده در استاندارد اترنت IEEE 802.3 تأمین می شود. ولتاژهای دو هادی در یک جفت از سطح و قطب یکسانی برخوردار هستند.

نظر خود را بنویسید

avatar