فواید خوردن آجیل

فواید خوردن آجیل

فواید خوردن آجیل

توصیه ما این است که هر روز هفت مغز بخورید. این هشدار توسط جو وینسون در دانشگاه پنسیلوانیا ، آمریکا داده  است که فواید آجیل را در صورت مصرف بیان می کند. طبق مقاله منتشر شده در مجله مد ، گردو سرشار از پلی فنول (مواد آنتی اکسیدان) است و با خوردن هفت واحد در روز ، بدن قویتر می شود و قادر به مبارزه با رادیکال های آزاد ، مسئول آسیب به سلول ها و بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی عروقی است.

اگرچه نمودارنشان می دهد که جمعیت زیادی مقدار توصیه شده روزانه آجیل را مصرف نمی کنند ، تحقیقات دانشگاه پنسیلوانیا همچنین نشان می دهد که سطح آنتی اکسیدان موجود در مغزیجات بالاتر از آن است که در غذاهای دیگر یافت می شود و همچنین مقدار خوبی از اسیدهای چرب را تأمین می کند و ویتامین ها و پروتئین ها.  استندسازی که انواع استند آجیل، استند حبوبات و.. شمارا با فواید آجیل آشنا می کند.

۱ – پیشگیری از سرطان پستان: مطالعه انجام شده در دانشگاه مارشال ، همچنین در ایالات متحده ، نشان داد که گردو می تواند به جلوگیری از سرطان پستان کمک کند. محققان آزمایشی را با جوندگان انجام دادند که در آن گروهی معادل ۵۶ گرم آجیل دریافت کردند و گروه دیگر حتی یک گرم غذا نیز مصرف نکردند. نتیجه نشان داد که کسانی که آجیل مصرف می کنند خطر ابتلا به بیماری را حدود ۵۰٪ کاهش می دهند و حتی اعضای آن گروه از موش ها که به این بیماری مبتلا بودند ، در مقایسه با حیواناتی که آجیل را مصرف نکرده بودند ، تومورهایی با اندازه کوچکتر داشتند.

فواید خوردن آجیل

۲- کاهش وزن: محتوای پروتئین و فیبر بالای آن باعث سیری در بدن می شود. علاوه بر این ، ترکیبات ضد التهابی موجود در گردو ، مانند امگا ۳ ، با التهاب مقابله می کنند. این مشکل به نفع جلوگیری از چاقی و حتی بیماری های روحی مانند افسردگی است.

۳- سلامت استخوان: خوردن آجیل سطح خون از اجزای کلاژن را کاهش می دهد که به عنوان شاخص حجم استخوان عمل می کنند. وقتی سطح آنها پایین است ، این نشانه ثبات و از دست رفتن مواد معدنی کمتر در استخوان ها است.

۴– سلامت قلب و عروق: فواید آجیل برای سلامت قلب و عروق نیز صدق می کند. آجیل به کاهش سطح کلسترول بد خون ، کمک می کند ، همچنین کیفیت خون را بهبود می بخشد ، زیرا خطر لخته شدن و التهاب بیش از حد را کاهش می دهد و عملکرد سلول های اندوتلیال را که در داخل رگ های خونی وجود دارد ، بهبود می بخشد.

۵- به پیشگیری از سرطان پروستات کمک می کند مطالعات همچنین نشان داده است که مصرف هفت آجیل در روز نشان دهنده کاهش قابل توجه خطر ابتلا به سرطان پروستات است.

۶ – سلامت مغز: آجیل دارای خواص تغذیه ای مثبت برای مغز است. از آنجا که منبع فولات است ، یک ویتامین B کمپلکس است که علاوه بر تأثیر بر توانایی شناختی ، ذهنی و عاطفی ، برای عملکرد درست مغز نیز ضروری است. تحقیقات انجام شده در انستیتوی پزشکی کاربردی در فلوریدا ، ایالات متحده ، نشان داد که بیش از ۴۰٪ از تشخیص افسردگی ناشی از کمبود فولات است.

۷- در پیشگیری از دیابت کمک کنید مطالعه ای که منتشر شد نتیجه گیری شد که زنانی که هفته ای دو بار ۲۸ گرم آجیل مصرف می کنند ۲۴٪ خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهند.

نظر خود را بنویسید

avatar