روش های طبیعی برای حذف موهای زائد در خانه

روش های طبیعی برای حذف موهای زائد در خانه

حذف موهای زائد بدن دردناک و وقت گیر است و اغلب می تواند شما را با یک برجستگی قرمز ، بثورات پوستی یا لکه های سنگین مواجه کند.در حالی که برخی از زنان موهای بدن خود را با افتخار حمل می کنند ، برخی دیگر ترجیح می دهند بدون مو باشند.از اپیلاسیون تا اصلاح ، استفاده از موبر سنتی نوره و حتی لیزر ، همه آن را برای پوستی صاف ، بدون نقص و بدون مو مرور می کنیم.اما اگر از همه این روش ها خسته شده اید و می خواهید چیزی طبیعی تر و ارزان تر امتحان کنید ، ما برای کمک به شما اینجا هستیم.ما چند درمان خانگی آسان پیدا کرده ایم که می تواند به شما در کاهش رشد مو کمک کند.

راه های طبیعی برای حذف موهای زائد

اگرچه این درمان های خانگی ممکن است یک راه حل دائمی نباشد ، اما استفاده منظم روی صورت و بدن باعث کاهش رشد مو می شود.

  • خمیر سیب زمینی و عدس

یک فنجان عدس را در آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند.صبح روز بعد آن را آسیاب کنید تا خمیر شود.یک سیب زمینی را انتخاب کنید ، آن را رنده کرده و آب آن را با یک قاشق یا یک پارچه تمیز استخراج کنید.حالا این آب را با عدس مخلوط کرده و یک قاشق غذاخوری عسل و لیمو را به آن اضافه کنید.این مخلوط را روی بدن و صورت خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند.پس از خشک شدن ، می توانید با انگشتان خود مالش داده و آن را بشویید.

این چطوری کار میکنه؟

سیب زمینی سرشار از خواص اسیدی است و به عنوان یک ماده سفید کننده فعال عمل می کند.این سرعت رشد مو را کاهش می دهد.هنگامی که با عدس مخلوط می شود ، خمیر در بیرون کشیدن تمام موهای ناخواسته و بدون هیچ گونه عوارض جانبی کمک می کند.

راه های طبیعی برای حذف موهای زائد

  • نشاسته ذرت و تخم مرغ

نه قطعاً قرار نیست با این دو ماده غذایی کیک بپزیم.یک تخم مرغ خام گرفته و سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید.یک قاشق چای خوری نشاسته ذرت و شکر به سفیده اضافه کنید و خمیر غلیظ را روی دست ها یا پاهای خود بمالید.مقدار مواد تشکیل دهنده را بر اساس منطقه ای که روی آن قرار می دهید افزایش دهید.بعد از حدود ۲۰-۳۰ دقیقه احساس می کنید ماسک تخم مرغ روی پوست شما سفت شده است.سپس ماسک را جدا کرده و پوست را خشک کنید.

این چطوری کار میکنه؟

تخم مرغ حاوی خواص مغذی است و در حالی که نشاسته ذرت و شکر به از بین بردن موها و سلول های مرده پوست کمک می کند.

  • شکر ، عسل ، لیمو

یک قاشق غذاخوری شکر ، لیمو و عسل را مخلوط کنید و آن را به آرامی گرم کنید تا به خمیری مومی شکل تبدیل شود.در صورت نیاز مقداری آب اضافه کنید و آن را روی قسمت کوچکی از بدن خود بمالید.ناحیه را با یک نوار موم پوشانیده ، در جهت مخالف جهت رشد موهای خود قرار دهید و آن را بردارید.قبل از شروع فرآیند مقداری نشاسته ذرت را روی منطقه بپاشید.پس از اتمام کار ، مقداری مرطوب کننده بزنید تا از خشکی پوست خودداری کنید.

این چطوری کار میکنه؟

عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند در حالی که شکر با لایه برداری از پوست به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند.لیمو یک سفید کننده موثر پوست است و هر سه ماده با هم به طور جادویی در از بین بردن موهای زائد کار می کنند.

حذف موهای زائد

  • جوش شیرین و زردچوبه

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه مخلوط کنید.مقداری آب اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید تا به صورت خمیر در آید.پس از استفاده به آرامی ماساژ داده و آن را برای مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید.با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

این چطوری کار میکنه؟

زردچوبه یک آنتی اکسیدان است و جوش شیرین به عنوان یک اسکرابر ملایم عمل می کند.این دو ماده با هم برای کاهش رشد مو کار می کنند.

نکاتی برای حذف طبیعی موهای زائد

  • فراموش نکنید قبل از این که عمل را ادامه دهید و خمیر را روی کل بازو یا پاهای خود بمالید ، روی قسمت کوچکی از دست خود تست انجام دهید.
  • درمان های طبیعی و خانگی نتیجه فوری نمی دهند.شما باید چند ماه به آن زمان بدهید تا در واقع تفاوتی مشاهده کنید.
  • در صورت امکان ، قبل از اینکه به درمان بپردازید ، در یک اتاق بخار بنشینید یا یک حمام آب گرم بگیرید.این به باز شدن منافذ و سهولت روند از بین بردن موها به روش طبیعی کمک می کند.
  • پس از اتمام کار ، فراموش نکنید که پوست خود را کاملا تمیز کنید و مقداری مرطوب کننده بزنید.

نظر خود را بنویسید

avatar