اپل ios 10 را معرفی کرد

اپل ios 10 را معرفی کرد

دیشب کنفرانس WWDC اپل برگذار شد و طبق معمول همان طور که انتظار می رفت ios 10 معرفی شد.

ios-10-user-experience

 

 

 

کریگ فدریکی دیشب از ios 10 برایمان گفت : لاک اسکرین باز طراحی شده، امکانات جدید برای ۳D Touch  و تعامل بیشتر با اپلیکیشن ها. فرمت کلی اپلیکیشن ها تغییر کرده و قابلیتی به نام Raise to wake اضافه شده که به برداشتن گوشی خود گوشی لاک اسکرین شما نمایان می شود و می توانید نوتیفیکیشن های خود را مشاهده کنید.

 

ای او اس جدید برای ۳D Touch امکانات جدیدی را به ارمغان آورده. با فشردن اپلیکیشن ها در صفحه اصلی ویجت اپلیکیشن نمایان می شود. مثلا با فشردن اپلیکیشن آب و هوا بدون اینکه داخل اپلیکیشن بروید اطلاعات آب و هوا را در هما صفحه هوم به شما نشان می دهد.

 

 

 

 

 

 

اپل سیری را در اختیار توسعه دهندگان قرار داد. با این امکان شاهد دستور های جدیدی برای سیری خواهیم بود. مثلا می توانید به سیری بگویید برای دوستتان در واتس اپ پیام بفرستد که شما ۵ دقیقه دیرتر می رسید. البته فعلا فقط چند اپلیکیشن این امکان را دارند نظیر واتس اپ، اسکایپ و … اما به زودی اپلیکیشن های دیگر ازین ویژگی استفاده خواهند کرد. به لطف ios 10 سیری هم باهوش تر شده و پیشنهادات هوشمندانه ای به شما می دهد.

siri-ios-10

اپلیکیشن Photos هم دچار تغییر و تحولاتی شده و قابلیت تشخیص چهره و نما را دارد. به این ترتیب عکس هایی که به هم مربوط است را در فولدری یکسان می گذارد. مثلا عکس های جشن تولدتان را در یک دسته بندی و عکس های سفر آخر هفته شما را در یک دسته بندی جداگانه قرار می دهد. همچنین ازین به بعد قادر خواهید بود Live Photo ها را نیز ویرایش کنید.

 

تغییر بعدی اپلیکیشن Maps است که قسمت مسیر یابی  اش دستخوش تغییرات و پویاتر شده مثلا این اپلیکیشن نزدیک ترین رستوران های اطراف شما را به شما پیشنهاد می دهد. این اپلیکیشن هم مانند گوگل مپس شده و اطلاعات ترافیکی را به شما نشان می دهد. علاوه بر این بهترین مسیر و زمان تقریبی را به شما مش گوید.

apple-music

 

 

 

 

طراحی اپل موزیک هم به کاری عوض شده و بخش جدیدی به نام Lyrics به آن اضافه شده که متن آهنگ را هم به شما نشان می دهد.

 

اپل نیوز هم طراحی اش مانند موزیک عوض شده تا با موزیک و تغییرات جدید یکپارچه شود. خبرهای جدید توسط اپل نیوز هم ازین به بعد توسط نوتیفیکیشن برای شما نمایان می شود.

 

دیشب اپلیکیشن جدیدی به نام Home معرفی شد که امکان مدیریت اکسسوری های هوشمند و سازگار با هوم کیت را در اختیار شما قرار می دهد. کنترل سنتر هم از این اپلیکیشن حمایت کرده و این اپلیکیشن را به کنترل سنتر اضافه کرده است.

 

در اپلیکیشن Phone هم شاهد تغییراتی هستیم که ازین به بعد پیام های صوتی شما را به متن تبدیل می کند و می توانید بدون نیاز به گوش دادن پیام هایتان آنها را مشاهده کنید.

 

 

iOS-10-Messages-app-turns-links-into-previews

 

 

 

 

 

 

یکی از بیشترین بهبود ها در برنامه پر استفاده Messages رخ داده است. اموجی ها ۳برابر شده اند، قابلیت تبدیل متن به اموجی اضافه شده و افکت ها و انیمیشن های جدید از امکانات جدید این برنامه است.

ios 10 پاییز امسال برای دستگاه های زیر بصورت رایگان قابل دسترس خواهد بود.

 

۸c9140c0-6ca6-426e-9bc4-9f595bb08f4e

 

 


 

نظر خود را بنویسید

avatar