آب و هوای پویا در Battlefield 1 چگونه روند بازی را تغییر می دهد؟

آب و هوای پویا در Battlefield 1 چگونه روند بازی را تغییر می دهد؟

نقشه ای که در سر داشتیم به نظر بی نقص می آمد. دو گروه را مامور کردیم. یک گروه پویا و با تحرک مسئول پوشش دادن تپه بود و گروه دیگر مسئول حفاظت از راهی که به تپه ختم می شد. ۳ تک تیرنداز را روی تپه گذاشته بودیم تا منطقه را پوشش دهند. کافی بود تا کلیسای بالای تپه را برای ۵ دقیقه نگه داریم تا جنگ را پیروز شویم. اما همه چیز با تغییر آب و هوا تغییر کرد. مه تپه را فرا گرفت. تک تیرندازها دیگر قدرت دید نداشتند. تیم حریف هم از شرایط استفاده کرد و افراد را به بالای تپه فرستاد. جنگی که به نظر تمام شده می آمد تبدیل به یک نبرد بسیار نزدیک شد. ورق برگشت و تیم حریف کلیسا را پس گرفت، و نهایتا جنگ را پیروز شد.

این گفته ها از زبان کسی بود که در نمایشگاه E3 امسال به غرفه EA رفته و Battlefield1 را تجربه کرده بود. طرفداران سری بازی های BF می دانند که مود Conquest این بازی پرطرفدارترین مود بخش چند نفره است. دو تیم که در مجموع ۶۴ نفر هستند، باید بر سر نقاط استراتژیک میدان نبرد با هم جنگیده و آن نقاط را نگاه دارند تا زمان بازی تمام شود. تیم با امتیاز بیشتر برنده است. یکی از ویژگی های جدید BF وجود آب و هوای پویا در بازی است. یعنی بدون هیچ پیش بینی ممکن است هوا طوفانی شده یا مه همه جا را فرا بگیرد. مسلما این ویژگی جذاب باعث تاکتیکی تر شدن بازی شده و به تیم ها آزادی بیشتری می دهد. پس اگر فکر کردید دارید در جنگ پیروز می شوید، شاید بهتر باشد دوباره فکر کنید!! با این تفاسیر جنگ در مناطق بیابانی باید جالب باشد.

همچنین یکی از پرطرفدارترین ویژگی های موتور Frosbite قابلیت تخریب پذیری محیط است. البته این ویژگی جدیدی در بازی های BF محسوب نمی شود اما ترکیب این ویژگی با آب و هوای پویا بسیار جالب خواهد بود. مثلا پناه گرفتن در خرابه های یک ساختمان در حالی که مه همه جا را فرا گرفته!

البته هنوز مشخص نیست که فواصل تغییر آب و هوا  به چه مقدار است و آیا بعد از مدتی قابل پیش بینی می شود یا خیر! برای فهم این موضوع باید صبر کرد! که البته کار مشکلی است. نسخه آلفای BF هفته آینده در دسترس خواهد بود. البته نه برای همه. به هر حال آب و هوای پویا و قابلیت تخریب پذیری تاثیر زیادی روی نوع اسلحه، وسیله نقلیه و تاکتیک انتخابی شما دارد که این تاثیر، بازی را بسیار جذاب خواهد کرد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar