بازگردانی فایل‌های پاک شده

بازگردانی فایل‌های پاک شده

تمام افراد به اطلاعات شخصی‌ خود که آنها را در کامپیوتر و یا گوشی خود ذخیره کرده اند اهمیت میدهند، اما گاهی اوقات بر اثر ویروس و یا نا آگاهی‌ افراد و یا به صورت اتفاقی‌ این فایل‌ها پاک میشوند. اولین چیزی که به ذهن همهٔ افراد می‌رسد بازیابی آن‌ اطلاعات است اما افرادی که این کار را انجام میدهند هزینهٔ بسیار زیادی به دلیل ظریف بودن کار و ریسک بالا میگیرند.
حال اگر خودمان بخواهیم این اطلاعات را بازیابی کنیم باید چه کنیم تا هم بدون ریسک از دست دادن همیشگی اطلاعات هم بدون هزینه این کار انجام شود.در اینجا برای شما ۵ اپلیکیشن بازیابی اطلاعات که رایگان هستند و جز محبوب‌ترین برنامه‌های بازیابی هستند را معرفی‌ میکنیم که برای ویندوز برنامه ریزی شده اند.
طریقهٔ کار کردن با این برنامه‌ها اکثرا شبیه به هم بوده و نیاز به آموزش خاصی‌ ندارد، بدین صورت که حافظهٔ ذخیرهٔ خود را که دچار مشکل شده و اطلاعات شما پاک شده است را به کامپیوتر وصل می‌کنید و یا اگر هارد کامپیوتر دچار مشکل شده است آن را در نرم افزار انتخاب می‌کنید، سپس نرم افزار شروع به اسکن اطلاعات کرده و از شما می‌خواهد که یک فضای خالی‌ برای فایل هایی که بازیابی شده اند را در اختیارش قرار دهید که میتوانید یک پارتیشن دیگر از هارد و یا یک هارد خارجی‌ وصل کنید و آن را انتخاب کنید، در نهایت نرم افزار بعد از اسکن شروع به بازیابی اطلاعات کرده و آنرا در فضای خالی‌ که انتخاب کرده اید کپی‌ می‌کند.
مقدار زمان بازیابی فایل‌ها بستگی به مقدار حجم بازیابی فایل‌ها متغیر است و گاهی‌ به یک روز کامل برای اسکن و بازیابی کامل می‌رسد.

همراه با لینک دانلود هر برنامه که زیر عکس آن برنامه قرار گرفته است.


DMDE Free Edition
این برنامه یک نسخهٔ رایگان از برنامه‌های بازیابی اطلاعات است که میتواند فایل‌های حجم بالا حتی در هارد‌های TB ۲  را هم بازیابی کند. طریقهٔ کار کردن با این نرم افزار بسیار راحت است و شما باید تنها انتخاب کنید کدام هارد را می‌خواهید
بازیابی کنید و در کجا ذخیره کنید.
این نرم افزار علاوه بر ویندوز برای Linux هم قابل دانلود رایگان است.

recovery_dmde-650-80DownloadButtonSmall-266-100


Recuva
این برنامه نیز همانند سایر برنامه‌ها از کاربرد مشابهی برخوردار بوده با این تفاوت که شما محدودیت هایی برای بازیابی اطلاعات خود دارید و اگر آن‌ محدودیت‌ها را می‌خواهید کنار بزنید باید آن را به نسخهٔ پیشرفته تغییر دهید که برای انجام این کار باید هزینهٔ این نرم افزار را پرداخت کنید. البته این محدودیت‌ها زیاد نیستند و شاید به چشم کاربران نیایند به طور مثال شما نمیتوانید انتخاب کنید که مثلا فقط عکس یا فقط ویدیو‌های هارد مورد نظر را بازگردانی کند و تمام فایل‌ها را بازیابی می‌کند.

recovery_recuva-650-80DownloadButtonSmall-266-100


PhotoRec
”بازیابی اطلاعات با پشتیبانی‌ از بیش از صد فرمت”
به اسم این نرم افزار دقتی‌ نکنید چرا که شما را فریب دهد تنها برای بازیابی عکس است،اما این نرم افزار با قدرت فراوان از همهٔ فایل‌ها پشتیبانی‌ می‌کند و تمامی اطلاعات را باز گردنی می‌کند.

recover_photorec-650-80DownloadButtonSmall-266-100


MiniTool Partition Recovery Free
برای بسیاری از کاربران پیش آماده است که یک پارتیشن خود را بطور کلی‌ از دست میدهند.
در بسیاری از اوقات که دلیل عمدهٔ آن ویروس‌های فراوان در اینترنت میباشند خواهید دید که یک درایو شما از کامپیوتر غیب شده است و با وجود اینکه حجم هارد شما را گرفته وجود خارجی‌ ندارد.
این نرم افزار پارتیشن از دست رفتهٔ شما را به صورت کلی‌ باز گردانی می‌کند.

recovery_partition-650-80DownloadButtonSmall-266-100


 Paragon Rescue Kit 14 Free Edition
بسیاری از کاربران به مشکل بوت نشدن ویندوز گرفتار میشوند که در این صورت مجبور به فرمت هارد و یا فرمت درایوی که در آن ویندوز قرار گرفته است میشوند تا بتوانند ویندوز جدید نصب کنند، اما اگر اطلاعات مهمی در آن درایو دارید که باید فرمت شود میتوانید با این نرم افزار که به صورت مجازی ویندوز را بوت می‌کند به فایل‌های خود دسترسی‌ داشته باشید، همچنین میتوانید در آنجا فایل‌های از دست رفتهٔ خود را بازگردانی کنید.

recovery_paragon-650-80DownloadButtonSmall-266-100

 

منبع:Techradar.com


نظر خود را بنویسید

avatar