ربات تلگرامی اطلاعات خصوصی مشترکان ایرانسل را افشا کرد

ربات تلگرامی اطلاعات خصوصی مشترکان ایرانسل را افشا کرد

حدود ۲ تا ۳ سال پیش اطلاعات تعداد مشترکان زیادی از ایرانسل لو رفت که این موضوع همان زمان در فضای مجازی منتشر شد. اخبار غیر رسمی حجم این اطلاعات را حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون مشترک اعلام کرد. آن زمان این اطلاعات با قیمتی حدود ۵ تا ۳۰ میلیون تومان به فروش رسید.

اخیراً شخصی طبق اطلاعات لو رفته ۳ سال پیش، ربات تلگرامی راه‌اندازی کرده بود که با ارائه شماره تلفن، مشخصات دارنده سیمکارت ارائه می‌شد. البته از آنجا که این اطلاعات مربوط به ۳ سال پیش بوده، اطلاعات همه مشترکان را شامل نمی‌شد.

سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه گفت: صبح روز جمعه از وجود چنین رباتی مطلع شدیم و بعد از ۲-۳ ساعت با درخواست وزارت ارتباطات، ربات مسدود شد. وی تصریح کرد: ایرانسل از طریق پلیس فتا پیگیر این موضوع است، زیرا این موضوع به برند اپراتور لطمه می‌زند و برای بخش خصوصی برند مهم است.

اگر چه اکنون وزارت ارتباطات ربات تلگرامی افشاکننده مشخصات مشترکان ایرانسل را مسدود کرده اما هنوز اطلاعات دیتابیس بخشی از مشترکان ایرانسل در اختیار عده‌ای سودجو وجود دارد و می تواند در هر زمان با شکل دیگری بار دیگر در دسترس قرار گیرد.

بروزرسانی جدید: ربات تلگرامی منتشر کننده اطلاعات مشترکان ایرانسل MTN Pro Bot@ بوده که دیروز صبح مسدود شد اما تنها یک روز پس از مسدود سازی این ربات، امروز فعالیت سوء استفاده کنندگان بار دیگر آغاز شده است.

۱۳۹۵۰۴۱۲۰۰۰۶۱۶_PhotoL

منبع:farsnews.com


نظر خود را بنویسید

avatar