گوشی Galaxy S7 Active آنقدرها هم ضد آب نیست!

گوشی Galaxy S7 Active آنقدرها هم ضد آب نیست!

گوشی جدید سامسونگ، Galaxy S7 Active، هم اکنون در بازارهای آمریکا موجود است. گوشی که یکی از ویژگی هایش ضد آب بودن آن است. اما ظاهرا نه طوری که سامسونگ ادعا کرده. یک تیم برای تست ضد آب بودن این گوشی، آن را به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۵ متری رها کرد. اما پس از گذشت ۳۰ دقیقه متوجه وارد شدن آسیب به دوربین و صفحه نمایش گوشی شدند.

لازم به ذکر است که این گوشی مانند دوستانش S7 و S7 Edge، از استاندارد IP68 برخوردار است. این استاندارد به این معناست که گوشی می تواند به مدت ۳۰ دقیقه زیر آب دوام آورد. دو گوشی دیگر از این آزمون سربلند بیرون آمدند اما S7 Active نتوانست ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. البته کسی قصد ندارد شما را از خرید این گوشی منصرف کند اما تمام این تست ها برای این انجام می شود که به شما تمام اطلاعات موجود را درباره گوشی بدهد. پس اگر این گوشی را خریدید و به ساحل یا استخر رفتید، بهتر است بیشتر احتیاط کنید. اگر هم اتفاقی برای گوشی شما افتاد، نگران نباشید چون شامل وارانتی شده و دستگاه شما تعویض خواهد شد. البته در ایران باید از شرایط وارانتی و گارانتی شرکت مربوطه مطمئن شوید.

به ادعای سامسونگ، شکایات بسیار کمی بابت این مشکل از سوی مشتریان وجود داشته. “به احتمال بسیار کمی ممکن است این گوشی آنطور که باید ضد آب نباشد.” همچنین سامسونگ قول داده تا مشکل را بررسی و حل کند.

این مدل حتی بعد از ۲ روز خشک شدن هم نتوانست مثل سابق شود اما در بقیه تست هایی که گروه انجام داد موفق بود. البته که هیچ گوشیی به طور کامل ضد آب نیست و استاندارد IP68 هم همانطور که گفته شد، به این  معناست که گوشی به مدت ۳۰ دقیقه می تواند زیر آب دوام بیاورد. همین استاندارد، هم باعث سردرگمی سازندگان شده و هم سردرگمی خریداران.


 

نظر خود را بنویسید

avatar