آخرین نسخه Windows 10، مصرف باتری Surface شما را کاهش می دهد

آخرین نسخه Windows 10، مصرف باتری Surface شما را کاهش می دهد

آخرین نسخه از ویندوز ۱۰ پنجشنبه گذشته عرضه شد اما دو روز بعد توسط مایکروسافت برداشته شد. دلیل این کار هم به گفته خود مایکروسافت، تست آخرین تغییرات برای آپدیت سالیانه ویندوز می باشد که هرچه به تاریخ ۲ آگوست نزدیک می شویم، حساسیت اینگونه تست ها بالاتر می رود.

نسخه ۱۴۳۸۵، آخر هفته گذشته منتشر شد. مایکروسافت در چند هفته اخیر با سرعت زیادی مشغول عرضه نسخه های مختلفی از ویندوز بوده است که هر کدام از آنها باگ های مختلفی را برطرف می کنند که ظاهرا بیش از صد قابلیت ویندوز را بهبود می بخشد. به گفته ردموند، مایکروسافت با عرضه سریع این نسخه ها قصد داشته تا فرصت بیشتری برای تست آنها داشته باشد.

بهتر شدن عمر باتری روی دستگاه های Surface و بسیاری از مشکلات دیگر مانند از کار افتادن تصادفی اپ های Spotify، Google chrome و …. از این دسته بهینه سازی ها هستند. البته همان طور که گفتیم تعداد این بهینه سازی ها بسیار زیادند و اگر می خواهید لیست کامل آنها را داشته باشید، بهتر است اینجا را کلیک کنید.

احتمالا تا آخر همین ماه، نسخه های بسیار بیشتری توسط مایکروسافت منتشر خواهند شد تا بسته نهایی به روز رسانی هر چه بهتر و کامل تر عرضه شود.

یک نکته جالب دیگر که بهتر است بدانید این است که شماره این نسخه ۱۴۳۸۵ است و باعث گمانه زنی هایی شده که نسخه بعدی، شماره ۱۴۳۸۴ را خواهد داشت که نسخه RTM(Release to manufacturing)  می باشد. البته همه این ها شایعه است و نباید قبل از تایید مایکروسافت به آنها دامن زد. آخرین نسخه Preview ویندوز ۱۰، خود به تنهایی مشکلات زیادی را حل کرد که شامل وصل شدن Surfaceها به مانیتورهای External و مشکلات بلوتوث از این دسته مشکلات بودند. البته نگرانی هایی هم از این آپدیت سالیانه وجود دارد و یکی از مهمترین آنها، نگرانی کاربران از حذف بعضی از امکانات الهام گرفته شده از ویندوز ۸٫۱ می باشد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar