فیل اسپنسر: کامپیوترهای شخصی و کنسول ها دو چیز مختلف اند!

فیل اسپنسر: کامپیوترهای شخصی و کنسول ها دو چیز مختلف اند!

همان طور که چندی پیش خبری درباره قابلیت Xbox Play Anywhere منتشر کردیم، حال فیل اسپنسر توضیحاتی درباره اهداف مایکروسافت در این باره ارائه داد. Xbob Play Anywhere قابلیتی جدید است که با آن می توانید یک بازی را روی کنسول بخرید و آن را روی کامپیوترهای شخصی هم داشته باشید. این قابلیت برای خیلی ها شاید این تفکر را به وجود آورد که مایکروسافت قصد دارد کامپیوترهای شخصی و کنسول ها را به یکدیگر تبدیل کند.

اما فیل اسپنسر طی مصاحبه ای با The Guardian اعلام کرد که اصلا قصد تبدیل رایانه های شخصی به کنسول ها یا برعکس را ندارد.

” کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی دو چیز متفاوت‌اند و بخش مشتری دارای قابلیت‌ها و انتظاراتی است که در پلتفرمی که بازی می‌کنند، منحصر به فرد و تک است. اما من برروی ایده‌ی کنار هم قراردادن پلتفرم‌ها تاکید دارم و این‌طور نیست و من در تلاش برای تشویق بازی‌بازان رایانه‌های شخصی به ایکس‌باکس وان یا بازی‌بازان ایکس‌باکس وان به رایانه‌های شخصی‌‌ نیستم. ما می‌دانیم و من مطمئنیم که شما هم مطلع هستید و متوجه‌ی آن شده‌اید که وضعیت بازی برروی رایانه‌های شخصی، فوق‌العاده بالا و عالی است و ما می‌دانیم که برخی از بهترین و فعال‌ترین مشتریان‌مان در ایکس‌باکس وان، همچنین بازی‌باز رایانه‌های شخصی‌ هستند، پس ما این فرصت را غنیمت شمرده و به مشتریان‌مان خدمات ارائه می‌کنیم و آن‌ها هم واقعا بازی کرده و می‌خواهند هرکجا که هستند، با دوستان‌شان در ارتباط و متصل باشند.”
جنگ کنسول ها به لطف پیشرفت تکنولوژی هنوز داغ است. اگرچه مایکروسافت راند اول مسابقه را به سونی باخته اما با معرفی دو کنسول قدرتمند جدیدش، One S و Scorpio، شمشیر را از رو بسته. همچنین قابلیتی مثل Play Anywhere هم باعث می شود کسانی که صاحب کنسول نیستند هم بتوانند بازی های انحصاری XboxOne را روی کامپیوترهای خود تجربه کنند. سونی هم دست روی دست نگذاشته و شایعه شده که بجز neo، یک کنسول دیگر هم در دست ساخت دارد. امیدواریم این جنگ و رقابت به ضرر گیمرها نباشد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar