روبات های شرکت خودروسازی  Ford، قهوه هم درست می کنند!

روبات های شرکت خودروسازی Ford، قهوه هم درست می کنند!

این روزها ما اکثر امور روزانه خود را با کمک هوش مصنوعی انجام می دهیم. حتی ساده ترین کارها مثل جمع یا تفریق دو عدد از هم. اما هنوز روبات ها نقشی به این پر رنگی پیدا نکرده اند مگر در صنعت. آن هم در صنعت خودروسازی که برای منتاژ قطعات، هم دقت لازم است و هم قدرت. شرکت خودروسازی Ford هم از کمک روبات ها بهره می برد. اخیرا دو روبات دیگر هم به جمع این روبات ها اضافه شده. دو روباتی که به جز انجام کارشان، قهوه هم برای کارکنان درست می کنند و با آنها دست می هند.

این روبات ها که توسط یک شرکت روباتیک آلمانی به نام KUKA Robooter ساخته شده اند، طولی یک متری داشته و مجهز به سنسورهای حساسی هستند تا اگر چیزی جز قطعه خودرو جلوی آنها آمد، سریعا متوقف شوند تا حادثه ای برای کارکنان به وجود نیاید. چند وقت پیش چنین اتفاقی برای یکی از کارکنان شرکت Volkswagen رخ داد که منجر به مرگش شد. طبق گزارش ها، این کارگر مشغول سوار کردن قطعه ای بود، که روبات وی را با یک قطعه خودرو اشتباه گرفت. این کارگر ۲۲ ساله به علت جراحات وارده درگذشت. این دسته اتفاقات ضربات بزرگی به اعتبار شرکت ها می زنند بنابراین تضمین سلامت کارکنان بسیار مهم است. همین اتفاقی که در کارخانه Volkswagen افتاد، باعث شد تا یک تیم تحقیق برای کشف علت اصلی حادثه، تشکیل شود. مسئولان کارخانه Volkswagen نیز اعلام کردند که این حادثه بخاطر خطای انسانی به وقوع پیوسته.

اما شرکت فورد اعلام کرده که روبات های جدید این شرکت از دقت، قدرت و ظرافت بالایی برخوردارند. شاید بخاطر همین است که می توانند برای کارکنان قهوه درست کنند. یکی از کارکنان می گوید: “کار با ابزار سنگین در بازه های طولانی بسیار سخت و طاقت فرساست. برای همین استفاده از روبات ها کمک بزرگی است.”

این روبات ها فعلا فقط در دو کارخانه وجود دارند که شرکت می خواهد تعداد این روبات ها را افزایش دهد. به گفته کارکنان، کار با آنها بسیار ساده بوده و کمک بزرگی به آنهاست.


نظر خود را بنویسید

avatar