آیفون نایاب شد؛ گزارش دیجی شو از جمع شدن آیفون در بازار ایران

آیفون نایاب شد؛ گزارش دیجی شو از جمع شدن آیفون در بازار ایران

۲۷ تیر ماه: مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف با بیان اینکه کمپانی آیفون تنها تا پیش از اجرای طرح رجیستری، فرصت تاسیس نمایندگی در کشور را دارد گفت: ابلاغیه جمع‌آوری موبایل‌های این برند صادر شده و در صورت عدم تاسیس نمایندگی طی چند روز آینده، گوشی‌های موبایل آن جمع می‌شوند.

طبق خبرهای منتشر شده، طرح رجیستری در ایران از اول مرداد اجرایی می شود و به نظر اپل فرصتی برای تاسیس اپل استور در ایران ندارد.

آیفون در ایران یکی از محبوبترین گوشی های هوشمند است و کاربران زیادی دارد. پنج روز پیش با انتشار خبر فوق، آیفون دوستان زیادی نگران شدند. تنها سه روز پس از انتشار خبر، حرف های روی کاغد لباس عمل پوشیدند، چند فروشگاه بزرگ اپل در تهران بسته شدند و باقی فروشندگان آیفون نیز از فروش این گوشی دوست داشتنی دست کشیدند.

آیفون نایاب

 

دو فروشگاه غیر رسمی اپل که مدعی نمایندگی گوشی های آیفون هستند، در مرکز خرید چارسو و بازار موبایل چند روزی هست که بسته هستند. در پی اتفاقات اخیر، قیمت آیفون بالا رفت و طبیعتا مردم به خرید آیفون های بازار برای سرمایه گذاری روی آوردند.

همچنین فروشگاه اینترنتی دیجیکالا نیز از دیروز آیفوت هایش ناموجود شد، اما مشخص نبود که این ناموجود شدن به دلیل استقبال خرید مردم بوده یا دستور از طرف دولت. به همین دلیل برآن شدیم تا با فروشگاه دیجیکالا مکاتبه ای داشته باشیم و علت را جویا شویم که به گفته یکی از کارشناسان دیجیکالا این ناموجود شدن به دلیل دستور دولت محترم بوده است. اما امکان اینکه در آینده نیز آیفون در دیجیکالا موجود شود هم هست.

آیفون دیجی کالا

با این وجود رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی با بیان اینکه فروشگاه ۲ شرکت که پیش از این مدعی نمایندگی گوشی‌های آیفون در ایران بودند، به دلیل ابطال مجوز و عدم تمدید آن پلمپ شد، گفت: برخوردی با سایر فروشگاه‌های عرضه‌کننده گوشی‌های آیفون صورت نگرفته است و فعالیت دیگر واحدهای عرضه کننده بلامانع است.

اما با اینکه فروش آیفون توسط خرده فروشان و فروشگاه های فرعی بلامانع است، اکثر فروشندگان آیفون، به دلیل پیش بینی گران شدن آیفون، تمایلی به فروش این دستگاه در حال حاضر ندارند. از طرفی خیلی از فروشندگان هم موجودی شان تمام شده و انگار آیفون نایاب شده است.

از طرفی با اینکه خبری از اپل استور در ایران نیست و شرکت اپل تا کنونی اقدامی در این مورد نکرده است، با مرکز پشتیبانی اپل نیز تماس گرفتیم تا از برنامه اپل جهت تاسیس اپل استور در ایران مطلع شویم. با قسمت های مختلف مرکز پشتیبانی اپل مکاتبه کردیم اما متاسفانه جوابی قطعی نگرفتیم و گفته شد: بهتر است در حال حاضر از اپل استور نزدیکترین کشور به ایران استفاده کنید.

سخن پایانی: خوب موضوع کمی ناراحت کننده است، مخصوصا برای آیفون دوستانی مثل خودم. اگر این طرح مقطعی نباشد سوالات زیادی در ذهن ها ایجاد می شود. آیا خرید آیفون های اپل به آرزو تبدیل می شود؟ آیا قیمت آیفون در ایران نجومی می شود؟ و هزاران سوال دیگر…

در هر صورت اطمینان داریم که طرح اجرایی از طرف دولت، در نهایت به نفع مردم و مصرف کنندگان نهایی خواهد بود.

منبع: اختصاصی دیجی شو


 

2
نظر خود را بنویسید

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
من منمآیفون دوست Recent comment authors
آیفون دوست
مهمان
آیفون دوست

واقعا به نفع مردمه!؟

من منم
مهمان
من منم

به نفعه اونايه كه هميشه بايد باشه