سرویس پخش موسیقی Spotify نیز، به جمع سرویس هایی پیوست که اطلاعات کاربران را می فروشند!

سرویس پخش موسیقی Spotify نیز، به جمع سرویس هایی پیوست که اطلاعات کاربران را می فروشند!

محبوب ترین سرویس پخش موسیقی، Spotify، امروز اعلام کرد که به جمع آن دسته از کمپانی هایی پیوسته که اطلاعات کاربران را به سازمان های تبلیغاتی می فروشند. که البته این سیاست در این دوره از زمان اصلا چیز عجیبی نیست.

برخی از شرکت هایی که اطلاعات را به سازمان های تبلیغاتی می فروشند عبارتند از: Pandora، Google و SoundCloud. این کمپانی ها اطلاعات کاربران را به شرکت های تبلیغاتی می فروشند تا آنها، تبلیغاتی مناسب با سلیقه افراد ارائه دهند. حتی توئیتر هم به همین صورت به شرکت های تبلیغاتی کمک می کند.

Spotify هم اکنون در حال فروش اطلاعات ۷۰ میلیون کاربر رایگان خود است. کسانی که برای این سرویس پول پرداخت می کنند و کاربر Premium محسوب می شوند، نیازی نیست نگران باشند چون در نسخه Premium، تبلیغات مزاحمشان نمی شوند. Spotify اطلاعاتی مثل جنسیت، سن و سلیقه موسیقی افراد را به این شرکت ها می فروشد.

با فهم این مسئله که شما به چه نوع موسیقی هایی گوش میدهید، می توان فهمید چه محصولاتی مناسب شماست. این تبلیغات بعد از گوش دادن به چند آهنگ، و به مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه پخش می شود. این کار فقط به شرکت های تبلیغاتی کمک نمی کند، بلکه به کاربران هم کمک می کند تا بتوانند محصولاتی متناسب با خود را بیابند. اما با این حال، فروش اطلاعات کاربران، هنوز هم کار جالبی نیست.

یک راهکار ساده برای جلوگیری از فروش اطلاعات شما توسط Spotify این است که تبدیل به یک کاربر Premium شوید. اما این کار برای همه مقرون به صرفه نیست. اما بسیاری از کمپانی ها، اطلاعات کاربران Premium خود را هم می فروشند. مثل سامسونگ که در منوی تلیویزیون های هوشمند خود هم، تبلیغات می کند. شاید بهترین راهکار این است که همیشه بیانیه، “Terms Of Service” سرویس ها را بخوانید و بسنجید که آیا اطلاعات شما، ارزش سرویسی که دریافت می کنید را دارد، یا خیر؟!


 

نظر خود را بنویسید

avatar