بازگردانی ایمیلی که باعث دادگاهی یاهو شد!!!

بازگردانی ایمیلی که باعث دادگاهی یاهو شد!!!

یاهو

یاهو یکی‌ از بزرگ‌ترین سرویس‌های ایمیل است که تمامی‌ افرادی که از ایمیل استفاده میکنند با آن‌ آشنایی دارند، اما شاید عجیب باشد که یاهو چگونه ایمیل هایی که پاک شده است را میتواند باز گردانی کند.

یک وکیل در آمریکا که وکالت یک قاچاقچی مواد مخدر را بر عهده داشت از یاهو شکایت کرد. یاهو چندی پیش به پلیس برای دستگیری یک متهم کمک کرد.

یاهو با بازگردانی ایمیل‌های آن‌ متهم توانست پلیس را در به دست آوردن اطلاعات کمک کند،اما وکیل این متهم از یاهو خواست که توضیحی در این باره بدهد که چگونه توانسته ایمیل‌های متهم را باز یابی‌ کند.

برخی‌ از آن‌ ایمیل‌ها تنها در پیش نویس ذخیره  و هیچ گاه ارسال نشده بودند،حال بسیاری از کاربران نگران امنیت ایمیل‌ های پاک شده و حتی ارسال نشده خود هستند.

این شرکت تا ۳۱ آگوست مهلت دارد تا با حاضر شدن در دادگاه و نشان دادن مدارک لازم به نحوه ی باز گردانی پیام‌های ارسال نشده ۶ ماه گذشته در پیش‌ نویس این متهم پاسخ دهد.

البته این شرکت اعلام کرده که از ابزار ذخیره ی اتوماتیک برای بازگردانی استفاده کرده و دولت هیچ نظارتی بر ایمیل‌های افراد ندارد.

در حال حاضر اخبار گوناگونی پیرامون این قضیه از کارکنان یاهو می‌شنویم اما باید منتظر ماند تا هر چه سریع تر در این مهلت ۱ ماه, یاهو بتواند دلیل قانع کنند‌ه ای بیاورد.

منبع :engadget


 

نظر خود را بنویسید

avatar