shazam مخصوص تشخیص گل‌ ها، در حال تولید است

shazam مخصوص تشخیص گل‌ ها، در حال تولید است

اگر با اپلیکیشن shazam در موزیک آشنایی داشته باشید میدانید که برای تشخیص هر موزیک که در حال پخش است میتوانیم از آن‌ استفاده کنیم. شزم یک برنامه‌ ای برای تمامی‌ پلتفرم‌ ها است که میتواند با گوش دادن به موزیک در عرض چند ثانیه به شما مشخصات آن‌ موزیک را نشان دهد. مهم نیست در چه سبکی موزیک میگذارید، شزم با یک بانک اطلاعاتی‌ قوی تمامی‌ موزیک‌ها را میتواند تشخیص دهد.

حال مایکروسافت برنامه‌ای درست کرده است که میتواند گل ها را تشخیص دهد. اگر به گل و گیاه علاقه داشته باشید حتما برایتان پیش آمده که در خیابان یا مکانی یک گل و یا گیاهی را ببینید اما ندانید که اسم آن‌ چیست.

مایکروسافت با همکاری گیاه شناسان موسسه Institute of Botany, Chinese Academy of Sciences توانسته است سیستمی‌ طراحی کند که با قرار دادن عکس یک گل یا گیاه، مشخصات آن را نشان دهد.

اسم این سیستم Smart Flower Recognition است که میتواند چهره یک گل را تشخیص دهد. در این سیستم تصویر حدود ۲،۶ میلیون گل وجود دارد که میتواند تقریبا تمامی‌ عکس‌های گل‌ها و گیاهان با عکس‌های درون حافظه ی خود تطبیق دهد.

این اپپلیکشن هنوز تولید نشده است اما در حال انجام با استفاده از سیستم Smart Flower Recognition است و مایکروسافت امید دارد پس از عرضه ی این سیستم کمک بزرگی‌ هم به گیاه شناسان و هم به مردم عادی بکند.

منبع:übergizmo


 

نظر خود را بنویسید

avatar