مراقب کیبورد‌ های وایرلس خود باشید

مراقب کیبورد‌ های وایرلس خود باشید

با پیشرفت تکنولوژی شاهد تولید کیبورد‌ های بی‌ سیم یا وایرلس بودیم، کیبورد‌ها و موس هایی که بدون احتیاج به سیم و فقط با یک usb به کامپیوتر وصل میشوند.

گرچه عجیب به نظر نمیرسد زیرا محققان حتی به دنبال انتقال برق به صورت وایرلس هستند، در اینجا میتوانید برخی‌ از اختراعات عجیب بشر را بخوانید.

تقریبا تمامی‌ شرکت‌های کامپیوتر‌ی کیبورد‌های وایرلس نیز تولید میکنند.شرکت هایی نظیر اچ پی، توشیبا، کینگستون، جنرال الکتریک،  ایگل تک و … که در رقابت با یک دیگر سعی‌ در بهتر تولید کردن قطعات خود دارند.

اما نکته ی مهم اینجاست که این کیبورد‌ های وایرلس میتواند مورد سرقت از طرف هکر‌ ها قرار بگیرند.

شاید عجیب به نظر برسد که کیبورد بدون سیم یا کیبورد‌ی که با یک سیم به کامپیوتر وصل میشوند چه تفاوتی‌ میتوانند داشته باشند.

باید بگوئیم که این صفحه کلید‌ ها یا کیبورد‌ ها به صورت رمز گذاری شده  عمل میکنند، بدین صورت که در ساخت آنها از رمز گذاری بین رابطی که با usb به کامپوتر وصل میشود و خود صفحه کلید استفاده میکنند.

هکر‌ها از طریق این رمز گذاری‌ ها راه نفوذ را پیدا میکنند و وارد سیستم شما میشوند، از آن‌ پس هر واژه یا رمزی که بنویسید را میتوانند تشخیص دهند.

پس اگر از آن‌ دسته افرادی هستید که رمز‌ها و اطلاعات در کامپیوتر برایتان ارزشمند است پیشنهاد می‌کنیم از کیبورد‌های سیم دار استفاده کنید.

منبع:ubergizmo


 

نظر خود را بنویسید

avatar