نام Xbox360، قرار بود تک رقمی باشد، نه سه رقمی!

نام Xbox360، قرار بود تک رقمی باشد، نه سه رقمی!

چند وقتی است که اخبار جالبی درباره محصولات پیشین مایکروسافت می شنویم. از دسته هایی که قرار بود برای Xbox ساخته شود، از کنسول دستی مایکروسافت که هیچوت ساخته نشد، و امروز هم درباره نامی که قرار بود به جای ۳۶۰ باشد، باخبر شده ایم. پس با ما همراه باشید.

زمانی که کنسول نسل هشتمی مایکروسافت، Xbox One نام گرفت، خیلی ها از این نامگذاری تعجب کردند. مایکروسافت خیلی وقت است که از قاعده ترتیبی اعداد استفاده نمی کند. این عدم پیروی از قواعد هم، فقط مختص به کنسول های این شرکت نیست و مایکروسافت در نامگذاری ویندوز هم از قاعده خاصی پیروی نمی کند. بعد از کنسول Xbox، همه فکر می کردند که کنسول بعدی مایکروسافت، نامش Xbox 2 خواهد بود. اما در نهایت این کنسول، Xbox 360 نام گرفت.

وبسایت IGN با رابی بچ، مدیر سابق Xbox، مصاحبه ای ترتیب داد و در این باره گفت و گویی صورت گرفت. او اعلام کرد که قرار بوده مایکروسافت کنسول جانشین Xbox را، Xbox 3 بنامد و نه Xbox 2! دلیل آن هم این بوده که در همان زمان، رقیب مایکروسافت یعنی سونی، کنسول نسل هفتمیش را PlayStation 3 نامیده بود. برای همین هم مایکروسافت نمی خواسته تا به گیمرها این حس القا شود که چون شماره ۲ از ۳ کمتر است، پس Xbox 2 از PS3 عقب تر یا ضعیف تر است.

“قطعاً Xbox 3 یکی از انتخاب‌های ما در لیست اسامی بود. چون شما دوست نمی داشتید که کنسولی با نام Xbox 2 را با PS3 مقایسه کنید. ما در این مورد صحبت می‌کردیم. شما دوست ندارید که این موضوع منجر به آن شود که احساس کنید از نسل عقب مانده‌اید، پس چرا از چند عدد صرف نظر نکنیم؟”

در نهایت هم مایکروسافت نام Xbox 360 را برای کنسولش انتخاب کرد که بعد از PS2 که در نسل خود درخشید، تبدیل به بهترین کنسول نسل خود شد. مایکروسافت درباره ویندوز هم همین طور عمل کرده و بعد از ویندوز ۸، ویندوز جدیدش را ویندوز ۱۰ نامید و نه ویندوز ۹!


 

 

 

نظر خود را بنویسید

avatar