اندروید می تواند مکان شما را در شرایط اضطراری پیدا کند!

اندروید می تواند مکان شما را در شرایط اضطراری پیدا کند!

امروزه گوشی های تلفن همراه تبدیل به ارکان جداناپذیری از زندگی ما شده اند. آنها کار ما را آسان تر کرده اند و با همه مشکلاتی هم که گاها برای ما به وجود می آورند، اما در مجموع کمک حال ما انسان ها هستند.

گوگل هم جدیدا یک قابلیت جدید به سیستم عامل اندروید اضافه کرده که می تواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد. زمانی که کسی با یکی از سرویس های امداد تماس می گیرد(پلیس، اورژانس،…)، سیستم عامل اندروید می تواند مکان دقیق شما را به این سرویس ها اطلاع دهد. این قابلیت از GPS، WiFi و آنتن های مخابراتی می تواند مکان دقیق شما را پیدا کند. جالب است بدانید که مکان دقیق شما فقط توسط سرویس های امداد قابل مشاهده است و نه توسط گوگل.

یکی از نکات مثبت این قابلیت این است که محدود به مناطق باز نیست. یعنی حتی اگر در یک ساختمان هم باشید که در آن آنتن-دهی ضعیف باشد، بازهم سرویس های امداد قادر خواهند بود شما را پیدا کنند. این قابلیت اندروید فعلا فقط برای دو کشور استونی و انگلستان در دسترس است اما گوگل اعلام کرده که در آینده این قابلیت را در دسترس تمام کشورها خواهد گذاشت.

به گفته گوگل، بیش از ۷۰% از تماس ها به سرویس های امداد، توسط گوشی های تلفن همراه گرفته می شود. با این قابلیت جدید، امدادگران قادر خواهند بود تا مکان این افراد را سریع تر از گذشته پیدا کنند که طبیعتا باعث خواهد شد تا جان افراد بیشتری نجات یابد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar