اپلیکیشن تلفن گوگل از این پس می تواند تماس های مزاحم را تشخیص دهد!

اپلیکیشن تلفن گوگل از این پس می تواند تماس های مزاحم را تشخیص دهد!

یکی از بدترین اتفاقات و مزاحمت هایی که برای همه ما اتفاق می افتد، تماس های تبلیغاتی است که گاهی می تواند در بدترین موقعیت ممکن صورت گیرد. اما شرکت گوگل تصمیم گرفته تا با این پدیده مبارزه کند. بنابراین اپلیکیشن تلفن خود را به سیستمی مجهز کرده که می تواند تماس های مزاحم را تشخیص داده، و به شما اطلاع دهد.

این قابلیت بر روی آخرین نسخه از اپلیکیشن تلفن گوگل، در گوشی های Nexus و سری Android One در دسترس است. زمانی که این قابلیت را فعال می کنید و یک تماس Spam یا مزاحم با شما گرفته می شود، یک کادر قرمز ظاهر می شود که روی آن نوشته: “suspected spam caller” . این قابلیت علاوه بر اینکه به شما اخطار می دهد که تماس-گیرنده احتمالا مزاحم است، این امکان را هم به شما می دهد تا آن شماره را به لیست سیاه اضافه کنید(بلوک کنید) تا دیگر نتواند با شما تماس گیرد. همچنین اگر اشتباها شماره ای را به شما Spam  اعلام کرد، می توانید آن شماره را به لیست سفید اضافه کنید.

متاسفانه این قابلیت نمی تواند از رسیدن تماس های مزاحم به تلفن شما جلوگیری کند و شما مجبورید این کار را با بلاک کردن شماره مورد نظر انجام دهید. بعضی از کشورها مثل انگلستان مکانیزمی را به کاربران ارائه می دهند که باعث می شود تماس های مزاحم اصلا به تلفنشان نرسند. همانطور که گفتیم، این قابلیت جدید شرکت گوگل فقط مختص گوشی های Nexus 6p، Nexus 5x و سری Android One است. اگر شما صاحب این گوشی ها نیستید، نگران نباشید چون اکثر گوشی ها از قابلیتی مشابه برخوردار هستند. همچنین اپ های جانبی، هم برای اندروید و هم برای iOS وجود دارند که چنین کاری را انجام می دهند.

با ابن حال جای خوشحالی است که گوگل تصمیم گرفته با چنین پدیده ای مبارزه کند. امیدواریم دیگر شرکت ها هم چنین کاری انجام دهند تا دیگر مجبور نباشیم به چنین تماس هایی پاسخ دهیم.


 

نظر خود را بنویسید

avatar