چالش آب سرد، واقعا به تحقیقات برای درمان ALS کمک کرد!

چالش آب سرد، واقعا به تحقیقات برای درمان ALS کمک کرد!

 ما در دنیایی زندگی می کنیم که تکنولوژی، خواسته یا ناخواسته روی زندگی ما تاثیر می گذارد. یکی از از اصطلاحاتی که در دنیای تکنولوژی مطرح می شود، اصطلاح ‘Trend’ است که در لغت به معنای ‘مد’ می باشد. اما کلمه مد در دنیای تکنولوژی، با مد در دنیای واقعی ما تفاوت دارد. چند وقت پیش چالشی در اینترنت و شبکه های اجتماعی تبدیل به یک Trend شد. نام این چالش، ‘The Ice Bucket Challenge’ بود که در آن، هر کسی که چالش را می پذیرفت، باید سطلی پر از آب بسیار سرد را روی خود می ریخت، فیلم آن را منتشر می کرد، و در آخر افرادی را به انجام این چالش دعوت می کرد.

این چالش از ماه آگوست سال ۲۰۱۴ آغاز شد و همان طور که گفتیم، خیلی سریع به یک Trend تبدیل شد. دلیل آن هم این بود که بسیاری از افراد مشهور داخلی و خارجی در آن شرکت کردند. چالش آب سرد برای یک بیماری ابداع شد که طی آن، سیستم عصبی مورد حمله قرار می گیرد. حال بعد از اینکه انجام این چالش به پایان رسیده، دانشمندان و محققین این بیماری، ژنی پیدا کرده اند که موجب این بیماری می شود. محققین این تحقیقات را توسط ۱۱۵ میلیون دلاری که از این چالش به دست آمد، انجام دادند.

البته این تحقیقات فقط در مورد بیمارانی صدق می کند که به صورت ارثی به این بیماری مبتلا می شود که فقط ۱۰% از این بیماران را تشکیل می دهد. این ژن همیشه عامل این بیماری نیست اما ایده ای به دانشمندان و محققین می دهد که این بیماری چگونه عمل می کند. همان طور که کشفی مشابه باعث شد تا دانشمندان اطلاعات بیشتری درباره بیماری آلزایمر کسب کنند.

بسیاری از چالش هایی که بعد از چالش آب سرد ابداع شدند، بسیار بی هدف بودند. اما تاثیر مثبت یک چالش یا Trend هدفمند، برای افزایش آگاهی نسبت به یک بیماری، با این چالش مشخص شد که جای بسی خوشحالی است. عکس زیر نشان می دهد که چگونه پولی که از این چالش بدست آمده، خرج می شود.

screen-shot-2015-08-20-at-1.46


 

نظر خود را بنویسید

avatar