آیفون ۷ و گلکسی نوت ۷ شاید به گوریلا گلس ۵ مجهز باشند!

آیفون ۷ و گلکسی نوت ۷ شاید به گوریلا گلس ۵ مجهز باشند!

دارین با گوشیتون صحبت می کنید که ناگهان گوشی از دستتون لیز میخوره، روی آسفالت میفته و صفحه نمایشگر شما میشکنه!!! چه اتفاق تلخی!!!

اما احتمالا در چند سال آینده تمام گوشی های هوشمند از فناوری گوریلا گلس استفاده می کنند و دیگر لازم نیست نگران شکستن صفحه گوشی هوشمندتان باشید.

Gorilla Glass 5 گوشی شما را در افتادن از فاصله ارتفاع ۱٫۶ متری روی زمین نجات می دهد. آزمایشات انجام شده نشان داده که ۸۰% گوشی هایی با فناوری گوریلا گلس ۵ که از ارتفاع ۱٫۶ متری از سمت صفحه نمایش روی زمین رها می شوند سالم می مانند.

اما ۱٫۶ متر دقیقا از چه فاصله ای است؟ با قد متوسط ۱۷۰ می توان گفت تقریبا از سطح شانه اگر گوشی با فناوری گوریلا گلس ۵ از دستتان بیفتد به احتمال زیاد مشکلی برای صفحه نمایشتان پیش نمی آید.

گوریلا گلس 5

 

جدیدا شایعاتی مبنی بر احتمال استفاده سامسونگ و اپل از گوریلا گلس ۵ در پرچمداران جدیدشان منتشر شده است. البته سامسونگ گلکسی نوت ۷ را زودتر از آیفون ۷ اپل عرضه میکند و اگر این شایعه صحیح باشد، سامسونگ اولین گوشی ای است که از گوریلا گلس ۵ استفاده می کند. این اولین باری نیست که نسل جدید گوریلا گلس بر روی گوشی های سامسونگ دیده می شود. برای مثال گوریلا گلس ۴ اولین بار بر روی گوشی گلکسی آلفا سامسونگ دیده شد.

از طرفی برخی از صاحب نظران اطمینان دارند که اپل در آیفون ۷ از صفحه نمایش مقاومی استفاده میکند، و ممکن است این صفحه نمایش گوریلا گلس ۵ باشد.

این شایعات به طور رسمی از طرف کمپانی های اپل و سامسونگ تایید نشده است و باید برای رونمایی گلکسی نوت ۷، تا ۱۲ مرداد ماه و برای رونمایی آیفون ۷، تا ۲۲ شهریور ماه منتظر بمانیم.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar