تیم کوک: خودم را متقاعد میکردم که استیو جابز بیشتر در بین ما میماند!

تیم کوک: خودم را متقاعد میکردم که استیو جابز بیشتر در بین ما میماند!

مدیر عامل شرکت بزرگ اپل، Tim Cook، در مصاحبه ای مفصل راجع به مسائلی درباره جانشینی شخصی مثل استیو جابز، درگیری های اخیر اپل با FBI، و اینکه از چه کسی مشورت می گیرد انجام داد. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید!

تیم کوک در این مصاحبه درباره اشتباهاتی که اپل مرتکب شده هم صحبت کرد. اپ Map اپل یکی از این اشتباهات بود که شاید اپل باید بهتر با آن رو به رو می شد. وی همچنین درباره سخت بودن مدیر عاملی بحث کرد و ادعا کرد که مدیر عاملی کاری است بسیار سخت. کاری است که شما در آن احساس تنهایی می کنید!

ضرب المثلی که این امر را بیان می کند(تنهایی)، از خیلی از جهات درست است. من به دنبال همدردی کسی نیستم. باید این را بدانید که هیچ کسی کامل نیست. هیچ کسی! همه ما محدودیت ها و مشکلاتی داریم. زمانی که با این محدودیت ها رو به رو می شویم، نه تنها به افراد تیزهوش نیاز داریم، بلکه به افرادی نیاز داریم که همیشه بهترین ویژگی های شما را متبلور کنند.

 

وی درباره بازار اشباع شده گوشی های هوشمند گفت:

این که بسیاری فکر می کنند آینده کسب و کار اپل تنها به iPhone بستگی دارد، آن هم در بازاری که رو به سردی گذاشته، در واقع یک مزیت برای اپل است و نه یک مشکل! کافی است حساب کنید که نسبت مردم به هر محصول چقدر است.

 

وی همچنین اعلام کرد که هوش مصنوعی، در اینده تعیین کننده خواهد بود:

امروزه هوش مصنوعی بیش از پیش ضرورت محصولات و سرویس های هوشمند را به ما نشان می دهد. در آینده محصولات هوشمند دستیاران بهتری خواهند شد. این محصولات آنقدر برای ما ضروری هستند که هیچوقت بدون آنها خانه را ترک نمی کنیم. اما در آینده اهمیت آنها به گونه ای خواهد بود که باعث ایجاد ارتباط نزدیک تری میان ما و محصولات هوشمند می شود. وابستگیی که هیچ پدیده دیگری نمی تواند در کوتاه مدت برای انسان به وجود بیاورد.

 

وی درباره بدترین روز زندگیش گفت:

من ۵ سال پیش جانشین استیو شدم. دقیقا ۶ هفته پیش از مرگش. همیشه فکر می کردم استیو بیشتر از این ها کنارمان خواهد ماند. روزی که او را از دست دادیم بدترین روز زندگی من بود. شاید گفتنش احمقانه باشد اما فکر می کردم که استیو دوباره به زندگی باز می گردد.

 

درباره این که از چه کسی مشورت می گیرد گفت که در موضوعات مختلف از اشخاص مختلفی کمک گرفته. کسانی مثل Bill Clinton، Lloyd Blanfein و Warren Buffet.


 

نظر خود را بنویسید

avatar