جزئیاتی از به روز رسان ۴/۰۰ پلی استیشن ۴ منتشر شد!

جزئیاتی از به روز رسان ۴/۰۰ پلی استیشن ۴ منتشر شد!

شرکت سونی اطلاعات جدیدی از بروز رسان نسخه ۴/۰۰ کنسول نسل هشتمی خود، پلی استیشن ۴ منتشر کرد. کد این آپدیت Shingen است. با ادامه مطلب با ما همراه باشید!

نسخه بتای این نسخه در دسترس است اما ابتدا باید ایمیل خود را چک کنید تا اگر اسم شما درآمده باشد، بتوانید از آن استفاده کنید. در ادامه برخی از تغییرات در این نسخه را با هم مرور می کنیم!

تغییر رابط کاربری

طبق گفته سونی، تغییرات بسیاری در رابط کاربری خواهید دید. به طوری که به محض برداشتن دسته و روشن کردن کنسول متوجه آن می شوید. سیستم جدید شامل یک پس زمینه جدید، یک بخش What’s New با طراحی جدید و همچنین طراحی جدید Notificationها و آیکون ها است. این تغییرات به گونه ای اعمال شده که در عین نوآوری و تازگی، با آن احساس راحتی کنید. به طور کلی رابط کاربری تقریبا مانند سابق است با رنگی جدید.

PS UI

منوی دسترسی سریع

منوی دسترسی سریع، همان منویی است که با فشار دادن و نگه داشتن دکمه PS روی کنترلر DualShcok4 به آن دسترسی پیدا می کنید. در نسخه های قبل، زمانی که این دکمه را نگه می داشتید، منو تمام صفحه را اشغال می کرد. اما در این نسخه، منو فقط قسمتی از صفحه را اشغال کرده و دیگر مزاحم گیم پلی نمی شود. همچنین می توانید بدون رفتن به صفحه Home هم اطلاعاتی از این صفحه بدست آورید. اطلاعاتی مثل وضعیت آنلاین بودن دوستانتان، اخبار انجمن ها و … یکی از بهترین قابلیت های جدید این است که شما می توانید این صفحه را شخصی سازی کنید.

PS QM

منوی Sharing

ظاهرا تغییرات مشابهی در منوی اشتراک گذاری صورت گرفته است. به محض فشردن کلید Share برروی کنترلر DualShock 4، این منو را مشاهده خواهید کرد. مانند منوی دسترسی سریع، این منو نیز تنها بخشی از صفحه را اشغال خواهد کرد بنابراین مزاحمتی برای گیم پلی شما ایجاد نخواهد کرد. این منو آخرین شبکه اجتماعی که بر روی آن ویدئو کلیپ یا تصاویری را به اشتراک گذاشته‌اید را ذخیره و مراحل به اشتراک گذاری یک تصویر یا ویدئو را مقداری سریعتر و کارآمدتر خواهد کرد. شما همچنین قادر خواهید بود تا ویدئو کلیپ‌های ۱۴۰ ثانیه ای بر روی توئیتر آپلود کرده و به اشتراک بگذارید.

PS Sharing

مدیریت Library

به گفته سونی، یکی از تقاضاهای بزرگی که پیش از هر چیز دیگر دریافت می‌کرده، مربوط به تنظیمات بیشتر جهت سازماندهی محتویات در پلی‌استیشن ۴ بوده است. با این بروز رسان قابلیت ایجاد پوشه‌ها در محتوای کتابخانه پلی‌استیشن ۴ ایجاد شده است. این موضوع به شما در جمع‌آوری بازی‌های مورد علاقه، سازماندهی اپلیکیشین‌ها در یک محل و امکان دسترسی سریع و راحت به آنها را فراهم خواهد کرد.

همچنین تغییرات بسیار بزرگی در قسمت Library ایجاد شده است. بخش جدیدی به نام خریداری شده (Purchased) اضافه شده است که به شما کلیه محتویاتی را که خریده اید را نشان می‌دهد، این محتویات می‌تواند شامل، بازی‌ها، برنامه‌ها، دموها و نسخه‌های بتایی که در آنها مشارکت داشته‌ اید باشد. در نتیجه تب‌های برنامه‌ها و بازی‌ها بر روی محتویاتی که در حال حاضر برروی سیستم شما نصب هستند تمرکز خواهند داشت. این موضوع در ساماندهی کتابخانه شما کمک کرده و دسترسی به محتویاتی که به دنبال آن می‌گردید را سریعتر و آسانتر خواهد کرد. همچنین در کتابخانه شاهد ابزار مرتب‌سازی جدیدی خواهید بود. اکنون شما می‌توانید محتویات را براساس تاریخ خرید و وضعیت نصب مرتب سازی کنید و از طریق قابلیت جست و جو به دنبال بازی یا برنامه مد نظر خود بگردید.

تروفی ها

این بروز رسان قابلیت مشاهده تروفی‌های آفلاین را ایجاد خواهد کرد. شما تنظیمات جدیدی با عنوان حالت آفلاین (offline mode) را مشاهده خواهید کرد تا اگر سیستم شما قادر به اتصال به اینترنت نباشد، به شما اجازه مشاهده کلیه مجموعه تروفی‌هایتان را بدون اتصال به اینترنت بدهد. همچنان کلیدی اضافه شده که به شما اجازه مشاهده محتویات تروفی‌های مخفی را می‌دهد. در این حالت تروفی‌ها همچنان مخفی باقی خواهند ماند اما شما امکان انتخاب نمایش نام تروفی و اطلاعات آن را خواهید داشت. در پایان، تغییراتی در آیکون‌هایی که میزان نادر بودن یک تروفی را نشان می‌دهند ایجاد شده است.

پروفایل

ظاهر پروفایل کاربر دچار تغییراتی شده است. این تغییرات در پروفایل کاربر بعث می شود تا کابران بتوانند در یک نگاه کلی پروفایل خود یا کاربران دیگر را ببینند. به عنوان مثال، شما اکنون امکان مشاهده پیشرفت تروفی‌ های خود در مقایسه با بازیکن دیگری را از طریق مشاهده مستقیم پروفایل او خواهید داشت. شما همچنین قادر خواهید بود که یک تصویر پس زمینه به پروفایل خودتان اضافه کنید، بطور مثال می‌توان تصویری از یکی از بازی‌های مورد علاقه‌تان باشد.

PS Profile

این آپدیت قابلیت های دیگری هم خواهد داشت اما فعلا همین تغییرات از شونی تایید شده اند. تاریخ انتشار این آپدیت هنوز مشخص نیست. پس اخبار ما را دنبال کنید تا از قابلیت ها و تاریخ انتشار این آپدیت مطلع شوید.


 

 

نظر خود را بنویسید

avatar