آیفون ۷ ممکن است به اندازه یک مک بوک حافظه داشته باشد!

آیفون ۷ ممکن است به اندازه یک مک بوک حافظه داشته باشد!

همان طور که می دانید، حداکثر ظرفیت آیفون های کنونی، بسته به مدل آنها، ۱۲۸ گیگابایت است. اما این احتمال وجود دارد که ماه آینده، اپل آیفون را با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی هم عرضه کند. یعنی با ظرفیتی دو برابر نسبت به مدل های کنونی.

به گزارش DigiTimes، تولید کنندگان این نوع حافظه ها قیمت خود را افزایش داده اند چون پیش بینی کرده اند که تقاضا برای حافظه های آیفون ۷ افزایش خواهد یافت. به احتمال قوی، یا حذف ظرفیت ۱۶ گیگابایتی از سری ۷ به بعد، ظرفیت ۲۵۶ به گوشی های آیفون اضافه خواهد شد. این مقدار حافظه روی گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، دقیقا با حافظه پائین ترین مدل MacBook 2016 برابر است. از دیگر محصولات اپل هم فقط، iPad Pro 9.7 و iPad Pro 12.9 به این مرحله رسیده اند.

در سال ۲۰۰۱ که اپل محصول افسانه ای خود، iPod را عرضه کرد، ۵گیگابایت حافظه ای بود که روی این دستگاه وجود داشت. در سال ۲۰۰۱ شما می توانستید ۱۰۰۰ آهنگ را روی iPod داشته باشید. ۱۵ سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۶، این مقدار به ۵۰،۰۰۰ آهنگ رسیده است. اما این حافظه بیشتر، قطعا هزینه بیشتری هم طلب می کند. در حال حاضر iPhone 6S با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت، قیمتی ۸۵۰ دلاری دارد و iPhone 6S Plus با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی، ۹۵۰ دلار قیمت دارد. اگر قیمت ها ثابت و بدون تغییر باقی بمانند، iPhone 7 با ظرفیت ۱۲۸  گیگابایتی، ۹۵۰ دلار، و iPhone 7 Plus 128 گیگابایتی، ۱۱۱۰ دلار خواهند بود که قیمتی بسیار زیاد است. همان طور که گفتیم، اپل قرار است حافظه ۱۶ گیگابایتی را کنار بگذارد و حافظه ۳۲ گیگابایتی را به جای آن بنشاند.

منبع: Techradar


 

نظر خود را بنویسید

avatar