در  آستانه رونمایی از آیفون ۷، چه اطلاعاتی از این گوشی لو رفته است؟!

در آستانه رونمایی از آیفون ۷، چه اطلاعاتی از این گوشی لو رفته است؟!

گزارش آخرهفته منتشر شده از KGI آخرین جزئیات آیفون ۷ را نشان می دهد. KGI گفت که در آیفون ۷ از پردازنده جدید A10  با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتزی استفاده شده و این یک تغییر چشمگیر نسبت به پردازنده قبلی A9 می باشد. در آیفون جدید دو رنگ مشکی براق و مشکی مات جایگزین رنگ خاکستری شده، در نتیجه آیفون ۷ و آیفون۷ پلاس در کل دارای ۵ رنگ می باشد. همچنین سیستم بلندگو و ۳D Touch ارتقا پیدا کرده و گوشی ضدآب شده است.

sim-tray-iphone-7-w600-h600

از نظر عملکرد داخلی، گزارش ها حاکی از آن است که آیفون ۷ مجهز به پردازنده جدید A10 که توسط شرکت TSMC ساخته شده مجهز شده است. ظاهرا این پردازنده ارتقا یافته سری A9 می باشد که در گوشی آیفون ۶اس با حداکثر سرعت ۲٫۴ گیگاهرتز به کار رفته است.

صفحه نمایش آیفون ۷ ارتقاء یافته است، اگرچه اندازه و وضوح تصویر آن مانند قبل بوده و ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچی می باشد اما ویژگی های تصویری آن شبیه آیپد پرو ۹٫۷ اینچی شده است. این به این معنی است که آیفون ۷ می تواند طیف گسترده ای از رنگ ها را به نمایش درآورد. این تغییر به کیفت بهتر عکس های گرفته شده توسط دوربین این گوشی کمک خواهد کرد.

دوربین آیفون ۷ کمی بهبود یافته اما گزارش KGI بیشتر روی دوربین دوگانه جدید که منحصر به آیفون ۷ پلاس تمرکز کرده است. گزارش می گوید دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس به زوم اپتیکال و برنامه کاربردی نورپردازی مجهز است. این دوربین دوگانه از دو لنز واید و تله تشکیل شده است و هر دو دوربین ۱۲مگاپیکسل هستند. دوربین بزرگتر مجهز به تثبیت کننده نور تصویر و لنز ۶P می باشد.

این تکنولوژی تفاوت قابل توجهی با دوربین دوگانه به کار رفته در گوشی P9 هواوی دارد. دیدن کیفیت عکس این گوشی در نمایش روز چهارشنبه جالب خواهد بود.

اپل همچنین در آیفون های جدیدش از فلش جدید بهره برده که کیفیت عکس را در شرایطی که نور کم است بهبود می بخشد. اپل تعداد فلش های LED را از دو به چهار افزایش داده است(دوتا گرم،دوتا سرد) تا فلش ترو تون تاثیر گذارتری بسازد.

حافظه و رم در آیفون های ۷ و ۷پلاس نیز افزایش خواهد یافت. KGI میگوید اپل ظرفیت ها را از ۱۶ و۶۴ گیگابایت به ۲۵۶گیگابایت افزایش داده است.سری جدید آیفون ها در حافظه ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی می باشد. از طرفی آیفون ۷ پلاس ۵٫۵اینچی دارای ۳گیگابایت رم است درحالی که آیفون ۷ مانند آیفون ۶s مجهز به ۲گیگابایت رم می باشد.

Leaked-images-of-the-iPhone-7-and-iPhone-7-Plus-in-Gold-and-Space-Black

طبق جدولی که چند روز پیش منتشر شد، KGI  میگوید اپل دارای یک هدفون با ورودی Lighting  و یک تبدیل Lighting  به جک۳٫۵ میلیمتری هدفون است تا نبود جک هدفون را تا حدی جبران کند. فضای خالی شده از حذف جک هدفون برای بهبود سیستم ۳D Touch استفاده شده است. البته جای خالی شده جک هدفون را حفره هایی مانند حفره های اسپیکر پر کرده است، اما در واقع یک سنسور برای بهبود عملکرد ۳D touch در پشت آن قرار گرفته است. اپل یک آمپیلی فایر داخلی برای بهبود صدای دریافتی نیز اضافه کرده است.

KGI همچینین مدعی است که حسگر مجاورت نیز ارتقا یافته است. این ارتقا باعث شده تا حسگر مجاورت عملکرد سریع تری داشته باشد، فاصله دورتر را پوشش دهد و حرکات دست را نیز تشخیص دهد. همچنین عنوان شده که آیفون های جدید به مدت ۳۰دقیقه در عمق ۱متر مقاوم هستند.

پیش بینی شده که تا پایان سال جاری میلادی ۶۵ میلیون آیفون ۷ صادر شود، که یک کاهش قابل توجه نسبت به آیفون ۶اس با آمار ۸۵ میلیون در سال گذشته به حساب می آید. عوامل اصلی که می تواند دارندگان آیفون های قدیمی را ترغیب به خرید آیفون ۷ و ۷ پلاس کند، رنگ مشکی جدید، دوربین دوگانه و سیستم ضدآب می باشد.

منبع: ۹to5mac.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar