آیا بهینه سازهای ۴K بازی ها، برای دارندگان PS4 Pro هزینه خواهد داشت!؟

آیا بهینه سازهای ۴K بازی ها، برای دارندگان PS4 Pro هزینه خواهد داشت!؟

همان طور که می دانید، قابلیت HDR از طریق یک بروزرسان به PS4های شما اضافه خواهد شد. البته تلویزیون شما باید از این قابلیت پشتیبانی کند تا شما بتوانید از آن لذت ببرید. ناشرین بازی ها هم می توان بازی های خود را از طریق یک آپدیت، بروزرسانی کرده و قابلیت HDR را به آنها اضافه کنند. اما سوالی که برای بسیاری پیش آمده این است که آیا برای تمام این آپدیت ها باید پولی پرداخت کنند!؟

آقای ایتو از شرکت سونی اعلام کرده است که بهینه‌سازهایی که پشتیبانی ۴k HDR را برای بازی‌های فعلی پلی‌استیشن ۴ در پلی‌استیشن پرو فراهم می‌کند، احتمالا هزینه خواهند داشت. وی طی مصاحبه ای که با Game Impress Watch داشته، اعلام کرد که ناشران باید درباره تعیین یا عدم تعیین هزینه اضافی برای این بهینه سازها تصمیم بگیرند.

از وی درباره همین موضوع سوال شد و او چنین پاسخی داد:

برای هر بازی متفاوت خواهد بود. من باور دارم که چنین چیزی بستگی به صاحب امتیاز آن بازی دارد.

در ادامه، ایتو اضافه کرد که بهینه سازهای پولی، برای هر یک از عناوین سونی متفاوت خواهند بود. پس از این صحبت، از وی درباره استودیوهای Third party سوال شد:

می‌خواهید بگویید عناوینی هستند که بهینه‌سازشان پولی خواهد بود و عناوینی هم وجود دارند که بهینه‌سازشان رایگان در دسترس قرار می‌گیرد؟ بله درست است!

پس از این مصاحبه، خبر دیگری منتشر شد که بهتر از مصاحبه آقای ایتو بود. Jacksinthe از Absinthegames در این باره اضهار نظر کرد و گفت ناشران هیچ حقی برای اخذ پول در قبال این بهینه ساز ها ندارند:

بهتر است آرامش خود را حفظ کنید. ما هیچ حقی در قبال بهینه ساز هایی که برای کنسول پرو عرضه می کنیم نداریم.

دیوید گالیندویل از Vertigo Gaming هم اشاره کرد که بهینه سازهای پرو هیچوقت پولی نخواهند بود:

بهینه سازها در بعضی مواقع برای سازنگان هزینه بر است اما بهینه سازهای پرو هیچ زمانی برای کاربران پرو پولی نخواهد شد!

 


 

 

نظر خود را بنویسید

avatar