اپل در رابطه با ضد آب بودن آیفون ۷ و ۷ پلاس مسئولیتی نمی پذیرد!

اپل در رابطه با ضد آب بودن آیفون ۷ و ۷ پلاس مسئولیتی نمی پذیرد!

اپل آیفون ۷ و ۷ پلاس را با عنوان آیفون ضد آب معرفی کرد و با گواهینامه استاندارد IP67 مهر تاییدی بر این ویژگی اش زد. استاندارد IP67 به این معنیست که گوشی تا عمق ۳٫۲ فوت زیر آب تا ۳۰ دقیقه دوام می آورد و صدمه نمی بیند.

با این حال خیلی از کاربران گوشی های هوشمندی که گوشی شان ضد آب است این ریسک را نمی پذیرند و گوشی شان را داخل آب نمی برند، مخصوصا اگر گوشی دوست داشتنی و گران قیمتی مانند آیفون ۷ یا ۷ پلاس داشته باشند. اما اجازه دهید کمی در صحبت های اپل و موارد شامل وارانتی آیفون های جدید ریز شویم و جزئیات آیفون های ضد آب اپل را بررسی کنیم.

متاسفانه در شرایط وارانتی آیفون ۷ (و آیفون ۷ پلاس) آمده است که ضد آب و ضد گرد و غبار بودن آیفون های ۷ و ۷ پلاس شامل وارانتی نمی شود و اپل مسئولیتی در این رابطه نمی پذیرد. در واقع به نظر می رسد در صورتی که یک لیوان آب به اشتباه روی آیفون های جدید بریزد جای نگرانی نیست، اما آیفون های ۷ و ۷ پلاس در زیر آب مثل استخر(یا در حال شنا کردن) مقاومتشان قطعی نیست.

البته در این مورد اپل تنها نیست و سامسونگ هم با اینکه گوشی گلکسی اس۷ از استاندارد IP68 بهره می برد، در برابر ضد آب بودن دستگاه ها مشکلات را نمی پذیرد.

این مقاله یعنی اینکه اگر قصد دارید تا با آیفون جدیدتان به زیر دوش بروید لازم است که دوباره به این تصمیم فکر کنید. اگر اتفاقی برای آیفونتان بیفتد اپل برای شما دلسوزی نمی کند.

ip67-b

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar