سونی: شرکت ما درباره اجرای بازی های ۴K، وعده دروغین نداده

سونی: شرکت ما درباره اجرای بازی های ۴K، وعده دروغین نداده

زمانی که شرکت سونی کنسول جدید خود، پلی استیشن ۴ پرو را در رویداد پلی استیشن میتینگ معرفی کرد، اندرو هاوس آن را کنسولی خواند که می تواند رزولوشن ۴K و HDR را به اجرا کند. اما عناوینی هم مانند Horizon Zero Dawn بر روی رزولوشن ۴K واقعی اجرا نشده و به اصطلاح Upscale خواهد شد.

بسیاری از گیمرها تصور کرده اند که سونی آنها را گمراه کرده و به آنها وعده دروغین داده است. اما با توجه به صحبت های اخیر مدیر پلی استیشن، اندرو هاوس، سونی هیچ وعده دروغینی به مردم نداده است. هاوس طی مصاحبه ای که با Digital Spy داشته اعلام کرد که اکثر بازی های روی کنسول پلی استیشن ۴ پرو با کیفیت ۴K واقعی اجرا نخواهند شد:

حداقل بر اساس نمونه کارهایی که تا به امروز مشاهده کرده‌ام، می‌خواهم بگویم اکثر عناوینی که برروی پلی‌استیشن ۴ پرو با ۴K اجرا می‌شوند، UPSCALE خواهند شد.

 

در ادامه از وی سوال شد که آیا سونی در این باره دروغی گفته:

خیر، من این‌طور فکر نمی‌کنم.

 

سوال بعدی این بود که آیا گیمرها قادر به تشخیص تفاوت های قابل توجهی خواهند بود یا نه:

من فکر می‌کنم شرایط هر چه باشد، سوال این است که آیا مردم تفاوت قابل اثباتی را در تجربه بازی مشاهده می‌کنند یا خیر؟ من باور دارم این چیزی است که مردم دنبالش هستند و بر اساس اینکه به کارشان می‌آید یا نه قضاوت خواهند کرد.

 

بسیاری از توسعه‌دهندگان می‌خواهند عناوینی که در آینده منتشر می‌کنند را با گرافیک بهتری برروی پلی‌استیشن ۴ پرو در دسترس قرار دهند و حتی برخی از بازی‌های فعلی هم بهینه‌سازی در پلی‌استیشن ۴ پرو به‌منظور پشتیبانی از ۴K و HDR دریافت خواهند کرد اما برخی سازندگان قصد ندارند عناوین فعلی خود را با کیفیت بهتری برروی پلی‌استیشن ۴ پرو عرضه کنند. یکی از این سازندگان، سی‌دی پراجکت‌رد است که اعلام کرد عنوان The Witcher 3: Wild Hunt در پلی‌استیشن ۴ پرو شامل افزایش گرافیکی نمی‌شود.

نظر خود را بنویسید

avatar