بعد از مشکل باتری نوت ۷، چینی ها اعتمادشان به سامسونگ را از دست داده اند

بعد از مشکل باتری نوت ۷، چینی ها اعتمادشان به سامسونگ را از دست داده اند

تصور این که سامسونگ اعتبارش را به خاطر منفجر شدن نوت ۷ اعتبارش را از دست بدهد سخت نیست، با توجه به این که این شرکت گران قیمت است، گوشی های با تکنولوژی بالای این شرکت تبدیل به بمب های ساعتی برای خیلی از کاربران شده است.

با این حال شرکت یک فراخوان بزرگ انجام داده تا فبلت های معیوب را بازگردانند در خط تولیدی موسوم به “امن” آن ها را تعویض کند. بر اساس آمار سامسونگ، ۹۰% مشتریان سامسونگ همچنان به این برند وفادار ماندند، اما به نظر می رسد این اطلاعات هنگامی که گوشی در چین به بازار آمد درست نمی باشد.

بنا به گزارش ها، دستگاه های نوت ۷ که از باتری SDI در آنها استفاده شده در خطر انفجار هستند و فبلت هایی که در چین با بسته بندی متفاوت فروخته شده و در آن از تکنولوژی Amperex استفاده شده، بر اساس گفته های سامسونگ شامل طرح فراخوان نمی شود. با این حال، بعد از این اخبار، چندین مورد آتش سوزی گوشی نوت ۷ در چین نیز گزارش شده است.

با این حال، پس از بررسی ها سامسونگ اعمال کرد که علت آتش سوزی ربطی به قسمت تولید آن ندارد و حرارت خارجی باعث آن شده است. نه تنها نوت ۷ بلکه برخی دیگر از گوشی های اخیرش را فراخوانده است.

تحقیقات موسسه iiMedia که روی ۱۲۰۰۰ کاربر سامسونگ انجام شده، نشان می دهد که شکست نوت ۷ روی تصمیم آنها درباره سامسونگ تاثیر گذاشته است. ۵۱٫۹% آن ها گفته اند که قطعا گوشی آنها برندی به جز سامسونگ خواهد بود، ۱۸٫۵% گفته اند که شاید یک برند دیگر انتخاب کنند و ۲۹٫۶% گفته اند که اتفاقات اخیر به خاطر عوامل خارجی بوده است.

۳۷% از کسانی که قصد تغییر برند گوشی خود را دارند گفته اند که گوشی بعدی آنها از تولیدات اپل خواهد بود و ۲۶% آنها گوشی بعدیشان محصول هوآوی خواهد بود. دیگر کاربران برندهای نه چند معروف داخلی شیاومی، اپو،میزو و دیگر برندها را انتخاب کرده اند.

iimedia-samsung-note-7-china-2

۳۶٫۸% اپل، ۲۶٫۳% هوآوی، ۱۰٫۵% اپو، ۱۰٫۵% ویو، ۷٫۹% شیاومی، ۵٫۴% میزو و ۲٫۶% دیگر برند ها را انتخاب کردند.

این گزارش برای سامسونگ و رتبه اش در بازار چین اصلا خوب نیست. در سال ۲۰۱۳، ۲۱% فروش بازار چین در دست سامسونگ بود، اما در اثر فشارهای شرکت های داخلی چون شیاومی، میزو و هوای و اپل از زمانی که سایز صفحه نمایش آیفون را افزایش داده است، میزان فروش سامسونگ ۸% در امسال کاهش یافته است.

اگر تحقیقات iMedia درست باشد و سامسونگ اقدامی برای به دست آوردن اعتماد دوباره مشتریان خود نکند، ممکن است سود فروش را در بزرگترین بازار گوشی های هوشمند جهان را از دست بدهد.

واقعیت این است که روابط عمومی سامسونگ هیچ واکنشی نسبت به این اتفاقات نشان نداده است و این اصلی ترین دلیل عدم اعتماد مردم به سامسونگ می باشد.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar