پلیس فدرال آمریکا، شرکت Open Whisper را به دادگاه احضار کرد

پلیس فدرال آمریکا، شرکت Open Whisper را به دادگاه احضار کرد

شرکت Open Whisper شرکتی مشهور در زمینه تکنولوژی است و شاید محبوب ترین اپلیکیشن ساخت آن، Signal باشد. این اپلیکیشن یک برنامه پیام رسان بسیار امن است که بسیاری به دلیل امنیت بالایش از آن استفاده می کنند. حال طبق اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده، پلیس فدرال آمریکا، در سال جاری شرکت سازنده این برنامه را به دادگاه احضار کرده تا بتواند اطلاعات برخی از کاربران را از این شرکت بستاند.

پلیس فدرال به دنبال کسب اطلاعات درباره دو کاربر این اپلیکیشن بوده که در آخر هم موفق به کسب اطلاعات نشده. دلیل آن هم این است که این اپلیکیشن کمترین اطلاعات ممکن را در رابطه با کاربرانش نگاه می دارد. گروهی که وکالت شرکت Open Whisper را بر عهده داشته، مقداری از اطلاعات این احضاریه را منتشر کرده که البته بخش عمده ای از آن، هنوز هم محرمانه است. مانند تاریخ، شماره پرونده و جزئیات دیگر آن. اما چیزی که عیان است، انواع اطلاعاتی است که پلیس فدرال قصد اخذ آن ها را داشته است. اطلاعاتی شامل نام آن دو کاربر، مشخصات پرداخت و آدرس IP آنها.

هیچکدام از اطلاعاتی که پلیس فدرال به دنبال آنها می گشته قابل پیدا کردن نبوده. یکی از شماره تلفن هایی که پلیس فدرال به دنبال آن بوده، اصلا مشترک این اپلیکیشن نبوده. درباره شماره دوم هم، تنها اطلاعاتی مبنی بر آخرین زمان استفاده از اپلیکیشن بدست آمده که فایده ای برای پلیس نداشته است. شرکت Open Whisper همن شرکتی است که اپلیکیشن های Whatsapp و Allo را از لحاظ امنیتی تامین می کند. اما این دو اپلیکیشن متعلق و فیسبوک و گوگل بوده بنابراین اطلاعات شما کاملا در امان نخواهد بود. همان طور که می دانید اپلیکیشن Allo و Whatsapp، اطلاعات شما را با شرکت های مادر به اشتراک می گذارند. اپلیکیشن Signal برنامه ایست که برای نصب به شما پیشنهاد می گردد.


 

 

نظر خود را بنویسید

avatar