مسئول تیم تکنولوژی خودران گوگل: ما ماشین نساختیم،بلکه راننده ساختیم

مسئول تیم تکنولوژی خودران گوگل: ما ماشین نساختیم،بلکه راننده ساختیم

گوگل از سال ۲۰۰۹ در حال کار روی ماشین های خودران است. البته این بدان معنی نیست که گوگل در حال تولید ماشین است، بر اساس گفته های دیمیتری دولگوف، مسئول تیم تکنولوژی خودران گوگل، این شرکت در حال ساخته راننده مافوق بشر می باشد.

دیمیتری دولگوف، در طول یک تور زنده تکنولوژی خودران گوگل گفته که رانندگی یک فعالیت اجتماعی است. این بدان معناست که تنها ماشین قابلیت تشخیص اشیاء و انسان ها را ندارد، بلکه می تواند با آنها ارتباط برقرار کند، بفهمد و نسبت به رفتار آنها عکس العمل نشان دهد.

به همین منظور، شرکت نرم افزار خودران را توسعه داده تا بتوانند سیگنال ها را شناسایی و تشخیص دهند، یک سیستم یکپارچه ارتباطی نمادین که عابرین پیاده و راننده ها معمولا در جاده از آن استفاده می کنند، و به درستی واکنش نشان می دهند.

ارتقاء یک راننده ایده آل برای گوگل به این معناست که، حسگر های مناسب بسازد و نرم افزار بتواند همه چیز را براند و مدل خودرو برای آن مهم نباشد.

دولگوف گفت: ما در حال ساخت یک راننده هستیم، ما در پریوس و لکسوس بوده ایم و نمونه های اولیه خودمان را داریم. اکنون هم در حال کار با فیات کرایسلر در یک پلتفورم جدید هستیم.

تا آنجا که مربوط به نرم افزار است همه چیز درست است، او در ادامه گفت: مثل این می ماند که شما یک ماشین دیگر بگیرید. ماشین اجاره ای بگیرید، شاید ماشین جدید کمی بزرگتر باشد و کنترل آن مثل ماشین قبلیتان نباشد، مدتی طول می کشد تا به آن عادت کنید اما وظایف اصلی به همان شکل قبلی است.

بر خلاف یک راننده، گوگل ترکیبی از نقشه ها، لیزرهای دور برد و رادارهای منظم استفاده می کند تا بتواند شعاع ۱۰۰ متری خود را ببیند، همچنین می داند کجا بپیچد، چراغ های راهنمایی و جاده ها را قبل از انتظارتان تشخیص می دهد.

ماشین همچنین می توانند از طریق سیستم ابری با یک دیگر ارتباط برقرار کنند. در حالی که انسان ها نمی توانند تجربیات قدیمی دیگر راننده ها را دانلود کنند، خودروهای رباتیک به محض اینکه یکی از ماشین ها مهارتی را یاد بگیرد، همه ماشین ها این مهارت را یاد می گیرند.

البته ریسک هک شدن این برنامه وجود دارد، ریسکی که گوگل از ابتدای پروژه حساب ویژه ای برای آن باز کرده است. دولگوف تشریح کرد که چگونه از دسترسی هکرها به ماشین هایی که با یکدیگر در ارتباطند جلوگیری می کند. موتورهای گوگل رابط های کاربری هر خودرو را که می توان با آن ماشین را کنترل کرد از خودروی دیگر جدا می کند.

دولگوف گفت: ما مقدار اطلاعات به اشتراک گذاشته بین خودرو ها و همچنین نحوه تاثیر آن روی یکدیگر را محدود کرده ایم. اگر شما کنترل کامل روی وسیله نقلیه تان داشته باشید شاید بتوانید یک محدوده بسازید که در دنیا وجود ندارد.

تکنولوژی خودران گوگل

تصویری که خودروی گوگل میبیند

منبع: recode.net


 

نظر خود را بنویسید

avatar