عکاسی سلفی برای تشخیص هویت افراد جایگذین پسورد ها می شوند

عکاسی سلفی برای تشخیص هویت افراد جایگذین پسورد ها می شوند

طی سالیان گذشته عکاسی سلفی بسیار محبوب شده و دوربین جلوی گوشی های هوشمند به یکی از ویژگی های مهم برای کاربران تبدیل شده است. از همین رو شاهد هستیم که کمپانی های تولید کننده گوشی هر سال گوشی هایی با دوربین سلفی بهتر عرضه می کنند تا نظر مخاطبانشان را جلب کنند.

اما کاربرد دوربین جلوی گوشی ها تنها به عکاسی سلفی ختم نمی شود. اخیرا شاهد بودیم که برخی از کمپانی ها از دوربین سلفی به عنوان جایگذینی برای پسوردهای خسته کننده استفاده کرده اند. یکی از این کمپانی ها MasterCard می باشد که اپلیکیشنی را با نام Identify Check Mobile منتشر کرده است.

به وسیله این اپلیکیشن کاربرانی که خرید اینترنتی انجام می دهند و از کارت های بانکی شان در بستر اینترنت استفاده می کنند، با نگاه کردن به دوربین سلفی می توانند هویتشان را ثابت کنند و از یک مرحله امنیتی بگذرند. در این اپلیکیشن از کاربر درخواست می شود تا با نگاه به دوربین سلفی پلک بزند تا مبادا سو استفاده کنندگان از عکس دیگران به عنوان گذراندن این مرحله استفاده کنند.

کمپانی مستر کارت این برنامه را در اروپا اجرایی کرده و طبق آمار ۹۲ درصد از کاربران تمایل داشته اند تا به جای وارد کردن پسورد از این قابلیت استفاده کنند.

در این تکنولوژی تصاویر سلفی گرفته شده به تفکیک اجزای صورت بررسی و اندازه گیری می شود. برای مثال پهنای بینی شخص یا انحنای گونه ها اندازه گیری و برای مقایسه با تصاویر اصلی به آیدی کد تبدیل می شوند. این تکنولوژی هنوز کامل نیست و در آن نقص هایی هم وجود دارد. با این حال بسیاری از کمپانی های در حال استفاده از این تکنولوژی هستند. برای مثال بانک HSBC در انگلیس به کاربرانش اجازه می دهد تا با گرفتن سلفی و مقایسه آن با گواهینامه شخص، نسبت به باز کردن حساب بانکی اقدام کنند.

companies-are-using-selfies-to-verify-consumers-identities1

companies-are-using-selfies-to-verify-consumers-identities

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar