مقایسه دوربین گوشی های پیکسل گوگل، آیفون ۷ اپل و گلکسی اس ۷ اج

مقایسه دوربین گوشی های پیکسل گوگل، آیفون ۷ اپل و گلکسی اس ۷ اج

چند هفته پیش، زمانی که گوگل از پیکسل هایش رونمایی کرد، با اعتماد به نفس زیادی اعتقاد داشت که دوربین پیکسل ها بهترین دوربین در میان گوشی های هوشمند امروزی هستند. به گفته گوگل DxOMark نیز عملکرد بی نظیر پیکسل ها را تایید کرده و امتیاز ۸۹(بالاترین امتیاز بین گوشی های هوشمند) را به پیکسل ها داده است.

ادعاهای گوگل در مورد دوربین پیکسل ها، در حالی که گوشی هایی از سامسونگ و اپل در صدر بهترین ها هستند، تعجب بسیاری را برانگیخت. تقریبا هر هفته در دیجی شو مقایسه های مختلفی را در مورد دوربین گوشی های هوشمند منتشر می کنیم، اما با ادعا های اخیر گوگل، تصمیم گرفتیم تا بصورت تخصصی تری به مقایسه دوربین پیکسل و دو گوشی آیفون ۷ و گلکسی اس ۷ اج که این روزها بهترین ها به حساب می آیند، بپردازیم.

مقایسه در تصاویر پویا

بیایید مقایسه را با تصویری که زیر نور خورشید گرفته شده شروع کنیم. در تصویر زیر همانطور مشخص است که تصویر ثبت شده با پیکسل گوگل، جزئیات بیشتری را به نمایش می گذارد. این جزئیات(قسمت برگ های آفتاب خورده) در تصویر گرفته شده با گلکسی اس ۷ اج به نظر محو شده است و در تصویری که با آیفون ۷ گرفته شده تیره به نظر می رسد.

با اینکه پیکسل گوگل در قسمت های روشن بهتر به نظر رسید اما عملکردش در قسمت هایی که سایه وجود دارد ضعیف تر از رقبا است. آیفون ۷ در سایه ها جزئیات را بهتر ثبت کرده است و البته خیلی هم جای تعجب نیست. از طرفی تصویر ثبت شده با گلکسی اس ۷ کنتراست بیشتری دارد. اگر بدون ریز شدن در تصاویر تصمیم گیری کنیم و بخواهیم یک تصویر را برای اشتراک گذاری در اینستگرام انتخاب کنیم، پیکسل و گلکسی اس ۷ اج تصاویر زیبا تری را ثبت کرده اند.

comparison-4-01

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید


مقایسه در رنگبندی

در تصویر زیر همانطور که مشاهده می کنید آیفون ۷ تصویر را با رنگبندی گرم تری ثبت کرده است، طوری که انگار در زیر نور خورشید رنگ آبی ای وجود ندارد. تصویر ثبت شده با پیکسل گوگل رنگ سبز را در نزدیک ترین حالت به واقعیت ثبت کرده است و گلکسی اس ۷ اج قسمت های آبی و مشکی را پر رنگ تر و زنده تر نمایش می دهد. اگر بخواهیم یکی از تصاویر را به عنوان زیباترین تصویر انتخاب کنیم، احتمالا باید آیفون ۷ را در این صحنه خط بزنیم.

comparison-2-01

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید


مقایسه در نور کم

این صحنه و صحنه هایی که نور کم باشد، جایی است که پیکسل از رقبایش عقب می ماند. در نگاه اول پیکسل گوگل در نور کم، به زیبایی رقبایش توانسته تصویر را ثبت کند، اما با نگاهی نزدیک تر متوجه می شوید که تصویر ثبت شده با پیکسل در شرایط نوری کم دارای لک و نویزهایی می باشد. تصویر زیر نشان می دهد پیکسل گوگل حتی در نور متوسط مانند غروب آسمان هم به خوبی آیفون ۷ و گلکسی اس ۷ عمل نمی کند.

comparison1-01

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید


مقایسه دوربین سلفی

اگر در یک نگاه تصاویر سلفی سه گوشی را مقایسه کنیم باید بگوییم دوربین سلفی گلکسی اس ۷ رنگبندی بهتری نسبت به رقبایش ثبت کرده است. علاوه بر این سامسونگ ابزار هایی مانند روتوش خودکار را در عکاسی سلفی اش تعبیه کرده است. تصویری که دوربین سلفی آیفون ۷ ثبت کرده است کمی مایل به سبز و زرد می باشد که از زیبایی صورت سوژه کاسته است. از طرفی پیکسل گوگل برعکس آیفون ۷ تصویر سلفی اش مایل به رنگ آبی است. با اینکه اپل دوربین سلفی آیفون ۷ را به ۷ مگاپیکسل ارتقا داده است، اما لنز آن هنوز به عریضی دوربین سلفی گلکسی اس ۷ اج یا پیکسل گوگل نیست.

پیکسل گوگل در این میان با ۸ مگاپیکسل بیشترین رزولوشن تصویر را به رخ می کشد، اما دوربین سلفی اش فلش ندارد و در شب مشکلاتش مشخص می شود. در آیفون ۷ و گلکسی اس ۷ اج برای دوربین سلفی بصورت نرم افزاری فلش تعبیه شده و زمان عکسبرداری در نور کم صفحه نمایش نورانی می شود.

comparison-front-1

از نظر شما در کل کدام گوشی تصاویر بهتری را ثبت کرده است؟ نظراتتان را در زیر این مطلب به اشتراک بگذارید.


 

1
نظر خود را بنویسید

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
علیرضا Recent comment authors
علیرضا
مهمان
علیرضا

پیکسل تصاویر واقعی تری رو نسبت به بقیه رقباش ارائه میده، اما ۷، تصاویر بهتری رو ، اج هم میانگیت این دوتاست