معرفی تبلت هیبریدی لنوو یوگا بوک

معرفی تبلت هیبریدی لنوو یوگا بوک

نظر شما درباره یک موبایل با بهره وری بالا چیست؟ آیا شما از آن دسته افراد هستید که با تلفن هوشمندتان همه کار می کنید؟ یا شاید برای کارهایتان نیازمند یک لپتاپ با سخت افزار قوی و حجیم هستید؟ شاید ترکیبی از یک تبلت که حملش راحت است با یک کیبورد بلوتوث نیاز شما را برطرف کند.

چیزی میان این گزینه ها که شاید سخت افزارش مناسب موبایل باشد به چه شکل خواهد بود؟ به نظر می رسد شرکت لنوو با معرفی تبلت هیبریدی یوگا بوک، یک دستگاه جالب که ترکیبی از قابلیت های تبلت، لپتاپ بوده پاسخ این سوال را داده است. از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به قلم طراحی و وزن سبک و قابل حمل بودن آن اشاره کرد.

محتویات

لنوو یوگا بوک- قلم طراحی- پد یوگا بوک- کارتریج- دستمال مخصوص تمیز کردن دستگاه- شارژر سریع+ کابل USB-C- درگاه سیم کارت- دفترچه راهنما- لوازم جانبی

طراحی

untitled-yoga

تا به حال تبلت اندرویدی نطیر یوگا بوک ندیده اید.

یوگا بوک از دو قسمت تشکیل شده است که ضخامت صفحه نمایش آن ۴ میلیمتر و  ضخامت صفحه پایین آن ۵ میلیمتر می باشد. این دو قسمت با یک لولا به یک دیگر متصل شده و قابلیت چرخش ۳۶۰ درحه دارد. صقحه نمایش آن ۱۰٫۱ اینچی بوده اما بخش جالب آن در قسمت پایینی می باشد.

اولین بار که یوگابوک را باز کردم برایم سوال بود که کیبورد آن کجاست؟ برای اینکه این دستگاه شبیه به لپتاپ باشد از لپتاپ فیزیکی در قسمت پایین آن استفاده شده است. اما وقتی که نور پس زمینه می آید صفحه کیبورد لمسی نمایان می شود. یک صفحه کلید که تمام کلیدهای آن مخفی است.

تصور کنید که صفحه کلید لمسی است به جز اینکه کلیدها روی صفحه نمایان باشد. وقتی که کلید ها را لمس می کنید کاملا احساس استفاده از کیبورد واقعی به شما دست می دهد. در پایین صفخه کلید یک اشاره گر وجود دارد که تجربه جدیدی برای کاربران اندرویدی می باشد.

هنگامی که به عنوان کیبورد از آن استفاده نمی کنیم، از قسمت پایینی به عنوان یک دیجیتایزر برای قلم استفاده می شود. هنگامی که از نوک قلم استفاده می کنیم، می توانید از قسمت پایینی به عنوان یک صفحه گرافیکی از آن بهره ببرید. هنگامی که نوک قلم را آغشته به جوهر می کنید،با قرار دادن آن روی صفحه مغناطیسی می توانید کاملا مانند طراحی روی کاغذ ار آن بهره ببرید.

یوگا بوک اتصالات و درگاه هایی مانند یک لپتاپ دارد. بخش صفحه کلید آن دارای کلید کم و زیاد کردن صدا، دکمه روشن و خاموش، پورت آنالوگ هدفون، درگاه USB برای شارژ و انتفال اطلاعات، درگاه سیم کارت و پورت HDMI برای خروجی تصویر می باشد. اسپیکر برای پخش صدای استریو در دو طرف آن قرار دارد.

صفحه نمایش

lenovo-yoga-book-review-042-disp

 لنوو می توانست عملکرد بهتری در صفحه نمایش داشته باشد.

اگر از قابلیت های خوب لنوو یوگا بوک بگذریم، صفحه نمایش آن از کیفیت خوبی برخوردار نیست. این دستگاه از صفحه نمایش ۱۰٫۱ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰*۱۹۲۰ برخوردار می باشد. اما نقطه محدود کننده این تبلت روشنایی صفخه نمایشش می باشد که ۴۰۰ نیت بوده. این مقدار نور برای محیط کار با کافی شاپ کافی است اما در محیط خارحی و در یک هوای ابری نور کافی ندارد.

لنوو می توانست در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشد، مثلا در یوگا تب ۳، صفحه نمایش ۱۰٫۱ اینچی روشنتر بوده و روشنایی آن ۴۸۰ نیت بود. رزولوشن این صفحه نمایش ۲۵۶۰*۱۶۰۰ می باشد و این شرم آور است که لنوو نتوانسته آن تجربه را تکرار کند.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar