طبق گزارشات نیمی از کاربران نوت ۷ به سمت آیفون می روند؛ اما این خبر بیشتر ساختگی است!

طبق گزارشات نیمی از کاربران نوت ۷ به سمت آیفون می روند؛ اما این خبر بیشتر ساختگی است!

اگر چه گلکسی نوت ۷ گوشی فراموش شده به حساب می آید اما هر روز شاید گزارشات زیادی درباره این گوشی هستیم. سامسونگ اخیرا بیانیه ای منتشر کرده است که می گوید این شرکت در حال انجام تغییرات قابل توجهی است که تضمین کیفیت محصولات این شرکت را در پی دارد. طبق گزارشات موسسه BayStreet، بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط این موسسه ۷۰% کاربران نوت ۷ همچنان به برند سامسونگ وفادار هستند. با این حال موسسه دیگری به نام IDC تحقیقاتی انجام داده که نتایج متفاوتی دارد.

گزارشات موسسه IDC بیانگر این است که نظر سنجی این موسسه در روزهای ۱۷ و ۱۸ اکتبر برگزار شده یعنی ۴ روز پس از اعلام رسمی توقف تولید نوت۷ توسط سامسونگ و مشتریان تلفن های هوشمند را به سه دسته تقسیم می کند. این گروه شامل افرادی که قبلا از صاحبان تلفن های هوشمند سامسونگ بوده (۳۴۷ نفر) و گروهی که هیچوقت از محصولات سامسونگ استفاده نکرده اند (۲۲۸ نفر). ۵۰۷ نفر در این نظر سنجی شرکت کرده اند اما طبق گفته های IDC فقط ۲۴ نفر از آنها دارندگان واقعی نوت ۷ بوده اند.

بنابراین از این ۲۴ نفر، نیمی از آنها گفته اند که آیفون را به عنوان جایگزین محصولات سامسونگ انتخاب خواهند کرد. فقط ۱۷% از صاحبان نوت ۷ محصول دیگری از سامسونگ را انتخاب کرده اند اما با توجه به تعداد کم دارندگان نوت ۷ این نظرسنجی فریبنده به نظر می رسد. گفتن اینکه نیمی از دارندگان نوت ۷ دز آینده روی به آیفون خواهند آورد یعنی این که سامسونگ بخش زیادی از مشتریانش را از دست می دهد اما در این نظر سنجی، نیمی از کاربران ۱۲ نفر بیشتر نیستند و این سخت است که این نظر سنجی را به کل کاربران نوت ۷ تعمیم دهیم.

آنتونی اسکارسلا، مدیر بخش تحقیقا IDC می گوید:

اگر گوشی گلکسی S8 محصول موفقی باشد، مشتریان به سرعت شکست نوت ۷ را فراموش می کنند اگرچه سامسونگ میلیون ها دلار را به خاطر شکست نوت ۷ از دست داده است، گلکسی S8 می تواند تبدیل به بهترین گوشی موجود در بازار شود. سامسونگ در حال کار و راه اندازی محصول جدیدش است اما باید منتظر باشیم و ببینیم که سامسونگ می تواند بعد از این شکست خود را دوباره بالا بکشد یا خیر.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar