پشتیبانی پلی استیشن ۴ پرو، تنها ۱% کار اضافی برای سازندگان خواهد داشت!

پشتیبانی پلی استیشن ۴ پرو، تنها ۱% کار اضافی برای سازندگان خواهد داشت!

دیگر زمان زیادی تا عرضه کنسول جدید سونی نمانده است. کنسولی که شاید کسی انتظار معرفی اش را تا سال گذشته نداشت. اما به هر حال تاریخ عرضه این کنسول بسیار نزدیک تر از آن است که فکر می کنید. ۱۰ نوامبر روزی است که این محصول جدید به بازار عرضه خواهد شد و قیمتی معادل با ۴۰۰ دلار خواهد داشت. سونی هم برای آگاهی بیشتر گیمرها و سازندگان، هر روز اطلاعات بیشتری درباره این کنسول منتشر می کند. جدیدا هم به لطف مصاحبه ای که آقای سرنی، معمار سیستم های سونی که با یک وبسایت ژاپنی انجام داده، اطلاعات بیشتری از این کنسول جدید و نحوه پشتیبانی از آن در دست داریم. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید!

آقای سرنی در این مصاحبه به این نکته اشاره کرد که ساختن عنوانی که از پلی استیشن ۴ پرو پشتیبانی کند، نسبت به زمان کل ساخت بازی، تنها یک درصد کار اضافی برای سازندگان خواهد داشت که بسیار ناچیز خواهد بود. همان طور که می دانید کنسول پرو کمی قوی تر از پلی استیشن ۴های کنونی است که به اصطلاح به آن کنسول میان نسلی می گویند. آقای سرنی درباره تاثیر سخت افزار قوی تر این کنسول روی اندازه آن صحبت کرد و گفت:

اندازه پرو زیاد با پلی استیشن ۴ تفاوتی ندارد و اگر بخواهم دقیق تر بگویم، اندازه پرو، ۱۹ درصد از پلی استیشن ۴ بزرگتر است.

اما شاید مهمترین علت عرضه کنسول ها میان نسلی، پشتیبانی از رزولوشن ۴K بود. قابلیتی که پلی استیشن ۴ پرو به طور Native یا واقعی از آن پشتیبانی نمی کند. آقای سرنی در این باری اعلام کرد که:

برای اجرای رزولوشن ۴K به صورت واقعی، شما به حداقل ۸ ترافلاپس قدرت محاسبه نیاز خواهید داشت. این قدرت محاسبه قطعا قیمت کنسول را بالا می برد که اصلا برای امسال مناسب نیست. اما گیمرها قطعا تفاوت بازی ها روی پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو را خواهند فهمید!

 


 

 

نظر خود را بنویسید

avatar