باگ جدید iOS باعث Crash شدن آیفون شما خواهد شد !

باگ جدید iOS باعث Crash شدن آیفون شما خواهد شد !

کیفیت و امنیت سیستم عامل جدید اپل، iOS 10، بار دیگر زیر سوال رفت. در آخرین باگی که در این سیستم عامل پیدا شده، آیفون شما کرش کرده و شما مجبور به هارد ریست خواهید شد. این باگ که توسط کاربران Reddit پیدا شده، پس از دیدن یک ویدئوی ۵ ثانیه ای اتفاق می افتد. کافی است تا روی لینکی که برای شما از ارسال می شود کلیک کنید تا ویدئوی مورد نظر پخش شود. پس از پایان این ویدئوی ۵ ثانیه ای، آیفون شما پس از ۱۰ ثانیه وارد یک لوپ شده که باعث کرش شدن آن می شود.

پس از انتشار این پست در فروم های ردیت، آیفون های بسیاری تست شد که همه آن ها در آخرین نسخه از سیستم عامل اپل، دچار اختلال شدند. ظاهرا این ویدئو حتما باید توسط یک لینک برای شما ارسال شود، و نه یک فایل. این اولین باری نیست که برای سیستم عامل اپل چنین اتفاقی می افتد. پیش تر یک متن ارسالی از طریق iMessage می توانست به آیفون نفوذ کند که البته پس از عرضه آپدیت برطرف شد. قطعا اپل از چنین باگی در سیستم عامل خود آگاه بوده و طی یک آپدیت آن را برطرف خواهد کرد.

به همین خاطر هم ما لینک این ویدئو را در این پست قرار نمی دهیم. اگر دوست دارید نحوه کار آن را ببینید، می توانید از ویدئویی که وبسایت Theverge تهیه کرده استفاده کنید(لینک کاملا امن است). فعلا مراقب لینک هایی که توسط دوستانتان دریافت می کنید باشید. اگر هم دچار این باگ شدید، اصلا نگران نباشید. کافی است تا آیفون خود را هارد ریست کنید(دکمه Home و Power را با هم نگه دارید) تا آیفونتان به حالت عادی بازگشته و شروع به کار کند.


 

نظر خود را بنویسید

avatar