کشور ژاپن در حال ساخت سریع ترین کامپیوتر جهان است

کشور ژاپن در حال ساخت سریع ترین کامپیوتر جهان است

کشور ژاپن به تازگی اعلام کرده که قصد دارد تا سریعترین و قوی ترین کامپیوتر دنیا را تا سال ۲۰۱۸ بسازد و در رتبه اول میان کشورهای پیشرفته قرار گیرد. در حال حاضر دو کشور دیگر در این رده بندی قرار دارند. چین و آمریکا. این دو کشور با ساخت کامپیوترهای قدرتمند با هم رقابت می کنند. کشور چین فعلا رتبه اول را در اختیار داشته و آمریکا رتبه دوم را. اما تا سال ۲۰۱۸ ممکن است کشور ژاپن به رتبه اول این جدول صعود کند.

به گزارش Reuters، کشور ژاپن با تخصیص ۱۷۳ میلیون دلار به این پروژه، قصد دارد تا کامپیوتری با قدرت پردازش ۱۳۰ کوادریلیون محاسبه در ثانیه! ( ۱۰ به توان ۱۵ !!!! ) بسازد تا رتبه اول را از کشور چین که کامپیوتری با قدرت پردازش ۹۳ کوادریلیون دارد، پس بگیرد.

ساخت این ابرکامپیوترها فقط به خاطر رقابت با کشورهای دیگر نیست. بلکه این نوع پروژه ها به این کشور کمک خواهد کرد تا بار دیگر به قطب تکنولوژی دنیا تبدیل شود. هدفی که کشور ژاپن آن را دنبال می کند هم دقیقا همین است. برنامه ای که این کشور دنبال می کند شامل چند بخش است. کمک برای طراحی سیستم های هوش مصنوعی، کمک به کمپانی های کشور زاپن برای پیشرفت در تکنولوژی و استفاده از تکنولوژی های داخلی و کاهش وابستگی و گوگل و مایکروسافت.

درست است که کشورهای چین و آمریکا رتبه های اول تا پنجم را در اختیار دارند، اما کشور ژاپن هم اکنون در رتبه های ششم و هفتم قرار دارد. ابرکامپیوتر کنونی ژاپن قدرتی برابر ۱۴ کوادریلیون دارد که با ساخت مدل جدید، جهش بزرگی در تکنولوژی را تجربه خواهد کرد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar