آیفون ۸، ۱۰ نمونه اولیه دارد که یکی از آنها دارای صفحه نمایش منحنی می باشد

آیفون ۸، ۱۰ نمونه اولیه دارد که یکی از آنها دارای صفحه نمایش منحنی می باشد

در پی انتشار گزارش های متعدد مبنی بر استفاده از صفحه نمایش OLED منحنی در آیفون ۸، امروز وال استریت ژورنال گزارشی منتشر کرده که بنا بر آن در سال ۲۰۱۷ آیفون جدید را با صفحه نمایش منحنی خواهیم دید.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، اپل از شرکای اولیه خود خواسته که تولید صفحه نمایش های نازک OLED را افزایش بدهند. نمونه های اولیه ای که ارسال کرده اند وضوح تصویر بهتری از سامسونگ دارد. وضوح تصویر بهتر، می تواند بخش جذاب آن باشد. برای مثال صفحه نمایش منحنی به کار رفته در گلکسی S7 edge، دارای کیفیت Quad HD و وضوح تصویر ۱۴۴۰x2560 می باشد. آیا آیفون دارای صفحه نمایشی با وضوح تصویر بالاتر خواهد بود؟ ما نمی توانیم به طور قطعی این قضیه را تائید کنیم اما در صورت صحت دیوانه کننده خواهد بود.

برخی از پنل های OLED توسط سامسونگ عرضه می شود. اما جای تعجب نیست، سامسونگ (از طریق شعب مختلف) یکی از مهم ترین تامین کنندگان قطعات اپل می باشد. به عنوان مثال رم استفاده شده در آیفون ۷ توسط سامسونگ ساخته شده است.

بنابه گزارش ها، اپل در حال کار بر روی بیش از ۱۰ نمونه اولیه از نسل بعدی آیفون می باشد که فقط یکی از آنها مجهز به صفحه نمایش منحنی می باشد. در نهایت ممکن است آیفون این تصمیم خود را در سال آینده تجاری نکند، اما ما صادقانه امیدواریم که این اتفاق در سال ۲۰۱۷ رخ دهد، چون آیفون یک دستگاه بسیار عالی است و در سال آینده نیاز به یک تغییر بزرگ دارد.

اگر آیفون ۸ با صفحه نمایش منحنی در سال آینده عرضه شود، قیمت آن گران تر از نسخه های متداول آن خواهد بود، زیرا پنل های منحنی OLED به ارزانی پنل های مسطح IPS LCD نمی باشد. در حال حاضر ما نمی دانیم که قرار است در این پنل در نسخه کوچک (۴٫۷ اینچی) یا نسخه بزرگ (۵٫۵ اینچی) استفاده شود، اما استفاده آن در نسخه بزرگ تر محتمل تر می باشد.

در حال حاضر وال استریت ژورنال اشاره به نام آیفون بعدی نکرده است، با این حجم تغییرات بزرگ ما جدا انتظار نداریم که نام آیفون بعدی ۷s باشد. به احتمال زیاد آن آیفون ۸ نام دارد و زمان درستی پیش بینی ما را نشان خواهد داد.

منبع: phonearena.com 


 

نظر خود را بنویسید

avatar